ERC Guissona

És necessari per la governabilitat?

A principis del mes d’agost, l’equip de govern de l’Ajuntament de Guissona format per Junts i Primàries, va oferir al nostre grup municipal la possibilitat d’integrar-se dins d’aquest govern.

Les conclusions a què hem arribat, són les següents:

És necessari per la governabilitat?

És evident que no, ja que l’equip de govern actual és de 7 regidors, el que fa majoria absoluta.

Per tant, podem determinar que no som necessaris per a garantir l’estabilitat del govern, doncs la té de forma àmplia.

Per altra banda, és bo que no existeixi oposició? El nostre estil de fer oposició ha estat sempre responsable, mai destraler o agressiu, hem donat suport a les iniciatives del govern que al nostre entendre són positives pel municipi, sense tenir en compte el color polític de qui les presenta, “sí és bo per Guissona, és bo per nosaltres”, i hem estat crítics respecte les polítiques que hem cregut que no són adients o que es poden portar a terme de manera diferent.

Hem estat a disposició del govern municipal sempre que ens ho han permès, mostrant la nostra predisposició a col·laborar en tot el que fes falta. L’any 2019 a l’esclatar la pandèmia, vam oferir reiteradament la nostra col·laboració incondicional, doncs vam entendre que en els moments de crisi es quan s’ha de demostrar realment què és l’important, però mai vam rebre cap resposta ni cap demanda.

Tot i així, la nostra intenció és continuar  aportant, sempre aportant, estan atents i sense renunciar a denunciar qualsevol acció que no sigui correcta i sigui denunciable, i evidentment evitant qualsevol espectacle polític.

Per altra banda, creiem que l’oferiment arriba tard

Al juny de l’any 2019, en constituir-se els ajuntaments, se’ns va dir per part del grup de Junts, que no era el moment, que la ciutadania de Guissona volia un canvi, que ells representaven aquest canvi i que la ciutadania no entendria que féssim govern plegats.

Sincerament, nosaltres creiem que sí que era el moment i ens vèiem ferms candidats per recolzar des de dins el govern municipal, però l’equip guanyador, legítimament, per altra banda, va escollir una altra opció.

Doncs, què ha canviat d'aleshores fins ara? Ara si que és el moment? Per què? Potser el que es pretén és passar els dos anys que queda de legislatura amb tranquil·litat? Sense oposició?

Ara, a menys de 2 anys d’acabar la legislatura, creiem que seria una veritable irresponsabilitat assumir 4 regidories, doncs entre el període d’incorporació i fins a posar-se al dia de tots els temes, no hi ha pràcticament temps de portar a terme cap mena de projecte que no sigui algun ja iniciat pel grup de govern actual, ens agradi o no la proposta.

D’altra banda, també pensem que durant aquest dos anys, cada grup ha fet el seu camí. El grup de govern, prenent decisions i assumint les seves responsabilitats, i el nostre grup, fent les aportacions, i mostrant les discrepàncies corresponent quan ha estat necessari des de l’oposició.

I així, què faríem a partir d’ara? Hauríem d’assumir també decisions i actuacions en les que no hem participat, i també hauríem de donar com a bones les accions en que no hi hem estat d’acord? Si som de l’equip de govern ho som per tot, no? D’això se’n diu “lleialtat institucional”.

Per tot això exposat, el grup municipal d’ERC va determinar que aquest no és el moment. Agraïm sincerament l’oferiment del equip de govern, però pensem que hem de declinar la proposta.

Per la nostra part, continuarem treballant per Guissona, com sempre, aquest ha estat el nostre objectiu. Perquè estem convençuts que també des de l’oposició es pot fer feina, es pot impulsar polítiques i canvis, i perquè en democràcia, és bo i sa que hi hagi diferents perspectives, maneres de fer diverses i, oposició.

Sigueu prudents, i amagueu-vos del virus!