ERC Guissona

ERC reivindica l’enllaç de Guissona a l’Eix Transversal

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya – Acord Municipal a l’Ajuntament de Guissona ha registrat una moció que serà debatuda al proper ple de l’Ajuntament de Guissona per a la recuperació del projecte de millora de l’accessibilitat a l’Eix Transversal des de Guissona.

Segons el portaveu del grup d’ERC a l’Ajuntament de Guissona, Josep Esquerra, ‘la ruta d’accés més habitual és a través de la carretera de Vicfred fins a Sant Ramon, on s’enllaça amb l’Eix, fent un recorregut de 14 km de carreteres de titularitat de la Diputació de Lleida i de l’Ajuntament de Sant Guim de la Plana’.

Per als republicans, ‘la connexió amb l’Eix és vital per Guissona i la seva plana, ja que és una via de comunicació necessària per a donar servei a la indústria de la comarca i proporcionar unes vies ràpides i eficaces a tota la població, uns requisits que ara mateix no es donen’.  ‘A més, cal tenir present que molt del trànsit que segueix aquesta ruta per accedir a l’Eix és de gran tonatge, fet que, juntament amb l’augment del trànsit dels darrers temps, provoca un constant deteriorament de les vies’.

El grup d’ERC a l’Ajuntament de Guissona posa de manifest que aquest projecte s’ha anat treballant al llarg de dues dècades, des de que el dia 13 de juny de 2002, els alcaldes de Guissona, Sant Guim de la Plana, Pujalt, Massoteres, Torrefeta i Florejacs, Calonge de Segarra, Ivorra i Calaf, van signar un manifest demanant a la Generalitat un nou enllaç a l'Eix Transversal.  Posteriorment, la Direcció General de Carreteres, el 28 de maig de 2008, va encarregar a GISA, l'assistència tècnica per la redacció de l'estudi informatiu de ‘Millora de l'accessibilitat de Guissona amb l'eix transversal, carretera C25. Tram: Guissona – Pujalt’. A partir d'aquesta data, s'han realitzat tota una sèrie de tràmits i estudis. La memòria amb tots els seus annexos, l'estudi d'impacte ambiental, l'estudi de moviment de terres, les al·legacions dels diferents organismes i institucions, inclosa de l'Ajuntament de Guissona, referida al traçat del nostre terme municipal. Per tant doncs, ‘es tracta d'un projecte avançat, però oblidat en el temps, segurament en el calaix d'algun departament de la Generalitat de Catalunya’, reivindica Josep Esquerra.

La proposta republicana sol·licita a l'Ajuntament de Guissona, que faci les indagacions necessàries per a determinar en quin estat d'execució es troba el projecte, que impulsi i coordini, juntament amb els municipis signants del manifest del 13 de juny de 2002, accions i propostes per a reclamar a la Generalitat de Catalunya la represa del projecte i que insti a la Generalitat de Catalunya, per tal de que aquest projecte esdevingui una realitat.

Guissona,  4 d’octubre de 2021