ERC Guissona

Josep Esquerra: ‘la connexió amb l’Eix és vital per Guissona’.

El ple de l’Ajuntament de Guissona celebrat el proppassat dia 14 va aprovar unanimitat la moció presentada pel grup d’ERC per a la recuperació del projecte de millora de l'accessibilitat de Guissona a l'eix transversal.

El grup republicà va defensar a la sessió plenària que ‘la connexió amb l’Eix és vital per Guissona, atès que es tracta d’una zona exclusivament agrícola i per tant la seva industrialització requereix necessàriament vies de comunicació adequades que esdevinguin connexions ràpides tant amb la resta de comarques de Catalunya com amb el sud de França i per tant amb Europa’.

Al mateix ple, el grup d’ERC va presentar una moció que insta a realitzar una escultura per commemorar el Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya que es va celebrar l’1 d’octubre de 2017, que va ser aprovada amb l’abstenció del PSC i el vot favorable de la resta de grups. La regidora Ester Marsol, va manifestar que es planteja aquest monument com un ‘reconeixement a tantes Catalanes i Catalans que hem vist trepitjats els nostres drets i llibertats, tant individuals com col·lectius’. Així mateix, els republicans en plantegen l’elaboració per part d’una persona ‘artista local o de la comarca, pensem que hem de donar visibilitat a tants bons i bones artistes que tenim a prop nostre. A més, creiem que portar diferents formes d’art al carrer convida el vianant a la reflexió, al qüestionament i reforça la identitat’.

La tercera moció presentada pel grup republicà insta a l’Ajuntament de Guissona a realitzar un cens i registre d'edificis que continguin elements de fibrociment amb partícules d’amiant. La moció va ser aprovada per unanimitat, amb l’esmena de que el cens i registre es faci dels edificis públics.

D’altra banda, el grup d’ERC també va presentar una moció que planteja posar Guissona a disposició de la Generalitat per l'acollida de persones refugiades, que també fou aprovada per unanimitat.

En aquesta sessió plenària, cal destacar també, que es va aprovar per unanimitat els comptes generals del 2020, una modificació de crèdit i es va dur a terme l’aprovació inicial de diversos reglaments i ordenances (tinença d’animals, activitats ramaderes del terme municipal, el reglament de protecció civil, el pla d’igualtat d’oportunitats entre homes i dones de l’Ajuntament de Guissona i la modificació de l’ordenança fiscal relativa a la taxa per parades, barraques, casetes de venda, espectacles o atraccions situats en terrenys d’ús públic i industries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic).

Guissona, 15 d’octubre de 2021