ERC Guissona

El grup d’ERC a l’Ajuntament de Guissona proposa l’acollida de persones refugiades.

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Guissona s’ha registrat una moció a l’Ajuntament per tal de que sigui debatuda al proper ple, plantejant la possibilitat de que Guissona esdevingui una vila d’acollida de persones refugiades.

Segons la regidora Verònica Serrulla, ‘estem veient amb gran preocupació com els talibans han pres el poder a l’Afganistan, sembrant el terror i anunciant la instauració d’un règim autoritari que no respectarà la democràcia ni els drets humans’. Aquest fet, fa que persones del món de la cultura, la política o el periodisme i directament qualsevol dona que hagi destacat per la seva activitat professional, política en defensa dels drets humans han estat víctimes d’amenaces, pallisses o fins i tot assassinades’.

Així, segons els republicans, es planteja que l’Ajuntament es posi a disposició del Govern de la Generalitat per col·laborar en la mesura de les seves possibilitats, en l’acollida de les persones refugiades, sigui quin sigui el seu país d’origen, que han pogut sortir del seu país en conflicte, i dels que esperem que puguin sortir properament. ‘Volem que aquestes famílies que fugen de la violència i el terror trobin al nostre país un lloc segur on viure’.