ERC Guissona

El grup d’ERC a l’Ajuntament de Guissona proposa instal·lar una escultura en commemoració de l’1 d’octubre

Des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Guissona hem proposat a l’Ajuntament d’instal·lar una escultura per commemorar el Referèndum d’Autodeterminació de Catalunya que es va celebrar l’1 d’octubre de 2017.

L’1 d’Octubre de 2017 s’ha convertit en un símbol de la força de l’organització ciutadana. Va aglutinar a un nombre elevadíssim de gent arreu del país que es manifestava en defensa de la llibertat d’expressió i reivindicava la democràcia real. Aquesta data, va ser sens dubte un dia per recordar en molts sentits. La celebració́ del Referèndum va ser un acte de dignitat col·lectiva, on la Generalitat de Catalunya i gran part de la ciutadania de Catalunya van resistir tots els mecanismes de repressió́ de l’Estat que intentaven impedir-ho.

Segons la regidora Ester Marsol, es planteja aquest monument per tal de retre el reconeixement que ‘mereixen tantes persones que han vist trepitjats els drets i les llibertats, tant individuals com col·lectius’. La proposta dels republicans pretén tenir en compte els artistes de la comarca, per a fer-los partícips de l’autoria d’aquesta obra, amb l’objectiu de visibilitzar i promocionar el talent local. Ester Marsol ha volgut destacar que ‘portar l’art al carrer convida el vianant a la reflexió, al qüestionament i reforça la identitat’. Així, la proposta planteja crear una escultura al carrer per commemorar el referèndum i ubicar-la davant de l’Ajuntament, punt neuràlgic dels esdeveniments de l’1 d'octubre.