ERC Guissona

El grup d'ERC a l'Ajuntament de Guissona presenta una moció de suport al Correllengua 2022

El grup d’Esquerra Republicana de Catalunya a l’Ajuntament de Guissona, ha presentat una moció de suport al Correllengua 2022, que es debatrà al ple del dia 13 de juliol.

La Coordinadora d’Associacions per la Llengua catalana (CAL) continua impulsant la normalització plena del català per mitjà de la 26a edició del Correllengua, tot reivindicant l’ús de la llengua catalana com un element integrador que permet que una societat plural com la catalana generi una identitat col·lectiva, promovent activitats al voltant de l’ús de la nostra llengua, lluitant per la cohesió social arreu del territori de parla catalana i fomentant el sentiment de pertinença al país.

És per això que el grup d’ERC a l’Ajuntament de Guissona, dóna suport de nou a la iniciativa, en forma de moció amb l’objectiu de que ‘havent superat les restriccions de la pandèmia, es pugui dur a terme totes les activitats d’una manera lúdica, festiva i transversal, per ajudar a reforçar la cultura, la llengua i el país’, segons ha manifestat el portaveu del grup, Josep Esquerra.

Coincidint amb la celebració de l’Any Fuster, el Correllengua 2022 estpa dedicat a la figura de Joan Fuster i Ortells, per tal de reivindicar-ne l’obra i retre-li l’homenatge que li correspon en el centenari del seu naixement.

El portaveu del grup, Josep Esquerra, ha expressat que la moció ‘planteja a l’Ajuntament de Guissona donar suport al Correllengua 2022 com a instrument reivindicatiu de la societat a favor de la plena normalització en l’ús social de la llengua i a les entitats i grups del municipi interessats a organitzar activitats en el marc d’aquesta edició i a col·laborar econòmicament, si s’escau, per a l’organització dels actes i el seu bon funcionament’.

La iniciativa també insta a fer pública aquesta iniciativa i estendre-la a tots els àmbits, a donar suport a les iniciatives de voluntariat promogudes per la CAL i encaminades a facilitar l’apropiació i l’ús del català oral entre persones i col·lectius, especialment entre la població nouvinguda.

Guissona, 11 de juliol de 2022