Sant Feliu de Guíxols

Totes les notícies

Visita del President Pere Aragonès a la Casa Irla

Avui, Diada Nacional de Catalunya, ha estat un dia molt especial.

Avui el President Josep Irla i Bosch ha rebut l'homenatge que es mereixia per deixar de ser, esperem que d'una vegada per totes, el President oblidat per passar a ser, en paraules del President Aragonès, exemple i guia.   En paraules del vicealcalde de Girona, Quim Ayats "això és gràcies a vosaltres."   Gràcies a la Casa Irla, als qui van començar, Jordi Vilà i Joan Casamitjana, i als qui ara porteu el timó, Manel i Geo, per haver lluitat pel President Irla sempre. Segur que per vosaltres ha estat també un gran dia.   Gràcies als nostres tres regidors Sílvia, Maria i Jordi per haver-nos representat avui arreu, i cada dia, sentiu-vos hereus del llegat del President Irla que també fou regidor i alcalde (esperem que això arribi aviat).   Gràcies a l'executiva local perquè avui tot sortís rodó, el President Aragonès s'ha sentit molt ben acollit i des del partit han quedat molt satisfets.   I sobretot gràcies a totes i tots els militants, amics i simpatitzants de l'Esquerra Republicana a Guíxols (disculpeu que no us citi a tots/es) per ser-hi avui però sobretot per ser-hi sempre, vosaltres sou els imprescindibles.   Avui comença un nou curs polític i tenim molta feina. Sóc conscient que encara hi ha mancances, que podem fer les coses millor i que cometem errors (jo, el primer) i com deia el president regional i vicepresident de la Diputació, Pau Presas, "els d'ERC sempre som molt crítics i exigents amb nosaltres mateixos" però us faig arribar les paraules del president del Consell Comarcal del Baix Empordà, Joan Loureiro "m'agrada molt venir aquí perquè treballeu molt i treballeu bé".   Així doncs, sentim-nos orgullosos de ser la veu, els braços i, sobretot, el cor d'Esquerra Republicana a la nostra ciutat, Sant Feliu de Guíxols, la ciutat del President Irla. I, com també ens deia avui, en Pau Presas i també la delegada del govern i secretària general d'Esquerra a les Comarques Gironines, Laia Cañigueral, "no ens rendim i ara a treballar, treballar i treballar," tenim una ciutat per guanyar.

Brossa

El Govern es queda sol com sempre

El darrer Ple es centra en el contracte de Neteja i Recollida, i com sempre el Govern defuig la seva responsabilitat i no escolta propostes. El passat dijous es va celebrar el Ple ordinari d’agost amb dues propostes a l’ordre del dia que giraven al voltant del servei de Neteja i Recollida. La primera del Govern per a la contractació d’una empresa externa encarregada de controlar la nova entitat que hagi de ser responsable en breu del nou Contracte, a raó de més de 50.000 euros anuals. La segona una moció de Guíxols des del Carrer amb propostes de millora per aplicar al nou contracte tan punt es posi en marxa, a fi de millorar els nivells de reciclatge que tenim a la nostra ciutat. Cal recordar que segons l’informe anual de l’Agencia Catalana de Residus, la nostra ciutat és una de les de més de 20.000 habitants que durant el 2020 ha experimentat un retrocés més important. És lamentable veure com aquest fet pel Govern es deu a “la situació pandèmica viscuda durant el 2020”, mostrant-se com sempre aliè a les seves responsabilitats. Tal com va dir-los la nostra portaveu, la pandèmia s’ha viscut a tot arreu no només a casa nostra. Des d’ERC vam intervenir defensant, com ja va fer al Ple on es va discutir el nou contracte, que calia canviar el model per així assolir els nivells que se’ns exigeixen en matèria de reciclatge dels que a dia d’avui estem molt lluny. Va demanar al Govern reconèixer errors en la gestió aquests anys i aprovar les propostes que es feien, entre elles la identificació mitjançant xip als contenidors de qui genera el residu, que tal com ja ha dit ERC des d’inici, sí significaria un canvi de model respecte al d’ara. El Govern es va limitar a mostrar un reguitzell d’excuses evidenciant que saben que el que passa a la nostra ciutat amb la neteja i recollida de la brossa és en gran part responsabilitat seva. D’entrada la regidora responsable va reconèixer que “portem molts anys que no s’ha exigit cap responsabilitat a la població”, i davant d’aquesta afirmació cal preguntar-se per què no han fet la seva feina? En el seu torn, el portaveu del Govern va buscar excuses també per justificar aquest retard de sis anys en la sortida del nou contracte argumentant que ha estat “molt analitzat i molt debatut”, afirmació sorprenent si tenim en compte que fa un any ells mateixos van canviar els criteris bàsics de la contractació.

El Govern tomba amb arguments febles la moció presentada per Esquerra per a la creació d’una àrea d’autocaravanes degudament condicionada a la ciutat, que ha comptat amb el suport de tota l'oposició.

Amb el suport de tota l’oposició (ERC, JuntsxCAT, GdC i MES) i el vot en contra del Govern (TxSF i PSC) no s’ha aprovat la nostra proposta. Una proposta que volia incorporar l’aportació que ha fet JuntsxCat per millorar-la durant el Ple, de redactar una Ordenança que reguli l’ús de les autocaravanes a la ciutat, per evitar-ne un ús desordenat. El Govern ha votat en contra segons les seves pròpies paraules per dos motius. El primer que no podia comprometre’s a fer-ho per l’estiu del 2022, malgrat que el punt 4 diu literalment “Que en la mesura del possible aquest aparcament estigui en funcionament abans del proper estiu de 2022”, i des del nostre grup hem proposat canviar el punt de la moció per tenir l’objectiu de fer-ho durant aquesta legislatura (dos anys). El segon que el Guíxols Arena no era el lloc on pensaven que s’havia d’habilitar l’àrea, malgrat el punt 2 de la moció diu textualment “Que en cas de considerar que l’actual emplaçament proper al Guíxols Arena ha de ser l’espai definitiu destinat a les autocaravanes, se’n farà una adaptació a les necessitats que actualment no té” i que el punt 1 diu “Que l’Ajuntament de Sant Feliu de Guíxols estudiarà la viabilitat i els emplaçaments possibles...”.  Arguments febles que demostren que el Govern va a la seva i no vol escoltar propostes que no siguin pròpies. No hi ha hagut cap voluntat d’agafar un compromís i apostar per una millor promoció turística de la ciutat en aquest àmbit. Veurem si d’aquí uns mesos no ens trobem alguna notícia a la premsa anunciant que el Govern habilita una àrea d’autocaravanes decent a la ciutat i es fa la corresponent foto. La promoció turística de la ciutat passa també per la percepció que els nostres visitants en tenen de la seva experiència i l’Ajuntament n’és responsable de la valoració que aquest poden fer. La nostra ciutat ha disposat fins fa poc d’espais, un d’ells afectat pel projecte d’aparcament a la zona de la carretera de Tossa i  cap d’ells s’han equipat per a esdevenir un lloc atractiu pels visitants que escullen venir a la nostra ciutat utilitzant l’autocaravana.

Cartell de l'acte de Najat Driouech

Najat Driouech visitarà el Sot dels Canyers

La diputada al Parlament de Catalunya, Najat Driouech, visitarà el barri del Sot dels Canyers de Sant Feliu de Guíxols aquest divendres 30 de juliol a les 16’30h. Amb el títol “La diversitat d’ERC” la diputada republicana de El Masnou (el Maresme) realitzarà una xerrada al Parc de la Llibertat, davant l’escola Mossèn Baldiri i Reixach,  acompanyada de Sílvia Romero, cap de llista d'ERC a Sant Feliu de Guíxols i vicepresidenta 2a del Consell Comarcal del Baix Empordà, i Chaymae Mechaal, secretària de Ciutadania de la Federació comarcal d'ERC del Baix Empordà i regidora d'Acció social, Ciutadania i Immigració a Palamós. Presentaran l’acte Carles Benguerel i Josep Ramon Llobet, president i secretari de Ciutadania d'ERC Guíxols respectivament. La xerrada vol destacar la importància en que hi hagi diversitat entre els i les polítics/ques per representar millor una societat cada vegada més diversa ja sigui per qüestions de gènere, origen, classe social o barri de residència. Per una societat millor i per gaudir d’una bona convivència, la representació política de tots els col·lectius és imprescindible. Des d’ERC Guíxols us volem convidar a assistir i participar de l’acte, només amb la participació ciutadania els canvis són possibles.

Monestir

Ens abstenim en la modificació de crèdit proposada pel Govern

Avui al Ple Extraordinari de juliol el Govern de la ciutat ha portat a aprovació una modificació de crèdit de més de 2 milions d'euros provinents dels romanents de tresoreria que s'han alliberat per part del Govern espanyol per fer front a l'impacte de la COVID. Projectes que a diferència d'altres municipis no han comptat amb la participació dels partits de l'oposició per decidir on anaven aquest diners, que són fruit de l'estalvi de la ciutat de molts anys i molts governs. Es votava en un sol punt l'aportació econòmica per diversos projectes (rehabilitació de la plaça del Monestir, la compra de sòl per VPO i l'elaboració del projecte del pàrquing a l'inici de la carretera de Tossa), sense possibilitat d'una votació diferenciada i per aquest motiu el Grup Municipal d'ERC s'ha abstingut. Compartim la necessitat d'habitatge públic a la ciutat, d'un aparcament i del projecte Thyssen, però el Govern ens vol fer aprovar una partida pressupostària sense haver pogut analitzar i debatre ni tan sols un avantprojecte de cada cas. Valorar per exemple com es gastaran 1,67 milions d'euros a l'entorn del Monestir hauria de ser el debat, i està vist que al Govern això no li interessa. Creiem que algunes d'aquestes propostes i vist el tarannà del Govern, poden esdevenir avenços que no acabin materialitzant-se o quedin en un calaix, passant al darrere de noves prioritats del Govern, tal com a passat amb el Parc Central i l'ampliació de l'Asil Suris, que ara mateix el Govern ha oblidat. Ens hem quedat amb un parc i no amb 150 places de residents, l’aspecte més important del projecte. Això pot passar si tenim sòl per habitatge social i no s'arriba a construir l'edifici (el Govern no té clar com fer-lo), o tenim un nou entorn del Monestir i no un Thyssen (tampoc a hores d'ara es té clar com es pagarà). No seria la primera vegada que es comença la casa pel teulat i per això n'hem demanat uns terminis i compromisos d'execució que a dia d'avui no s'han pogut garantir.

Acte a l'Escala

Compromesos amb els drets LGBTIQ+

Aquest 28 de juny dia internacional de l’orgull LGBTIQ+, la gent d’ERC Guíxols hem tornat a demostrar, com sempre, el nostre compromís amb els drets del col·lectiu, ja que volem una República Catalana lliure de discriminacions. Per aquest motiu, dissabte, 26 de juny, vam ser presents a la presentació de l’associació LGBTI del Baix Empordà Emporderats a Platja d’Aro on al nostra companya Sílvia Romero hi va participar com a consellera comarcal. Des d’Esquerra Republicana estem convençuts que l’associacionisme és una de les millors eines per canviar les coses i creiem que era necessària una entitat al territori per defensar el col·lectiu. Emporderats ha creat aquest espai i animem a les persones del col·lectiu LGBTIQ+ a organitzar-se i a formar-ne part de manera activa. Al matí del dia 28, el nostre regidor, Jordi Cambronero, acompanyat del nostre exregidor i actual secretari local de Ciutadania, Josep Ramon Llobet, han assistit a l’acte institucional a la Plaça U d’octubre. Al vespre, alguns/es companys/es hem anat a l’Escala on Esquerra Republicana de l’Alt i el Baix Empordà ha organitzat una taula rodona amb el títol "Parlem d'oci nocturn LGBTI a la Costa Brava". Han intervingut: José Yepes, psicòleg i responsable del SAI de Sant Feliu de Guíxols Thelma Gilsamaniego, tresorera de l'Associació Emporderats Manel Moreno, president de l'Associació Emporderats Rodrigo Couto i Hans Janssen, propietari local BuBu de Lloret de Mar i altres locals gay Etna Estrems, portaveu d'ERC L'Escala ha moderat el debat i Maria Josep León Balagueró, secretària de les Dones/Igualtat Baix Empordà, ha presentat l’acte. Per acabar, us deixem amb el manifest que ERC ha preparat per a la diada d’avui. Alliberem-nos de la normativitat! #OrgullLGTBI  #ProuLGTBIfòbia

Ple ordinari del mes de juny 2021. Dol Perinatal i modifació del POUM pel sector Bujonis 2.

Destaquem del Ple Ordinari de juny celebrat el passat dimarts 22 de juny els següents punts. S'aprova la moció presentada per Esquerra per al reconeixement públic del dol perinatal, gestacional i neonatal. Dimarts al vespre, al Ple del mes de juny, es va aprovar per unanimitat la moció presentada per ERC Guíxols per al Reconeixement públic del Dol Perinatal, Gestacional i Neonatal. Amb aquest acord de tots els grups municipals de la nostra ciutat fem un reconeixement públic d'aquest dol i per així trencar el tabú que hi ha entorn les pèrdues d'un ésser tan estimat i esperat, durant l'embaràs o entorn del naixement. Volem acompanyar-los en aquest procés dolorós i sobretot, que aquestes famílies es sentin acompanyades i recolzades tant institucionalment com socialment. Cada 15 d'octubre, il·luminarem l'Arc de Sant Benet de color lila, en record de tots aquests infants, i en suport a les seves famílies. A més, s'obrirà un nou espai col·lectiu i específic dins del cementiri municipal on les famílies podran adreçar-s'hi per tenir un record i pensament per la pèrdua del seu fill o filla durant l'embaràs o després del part. Creiem que era un pas necessari a la nostra ciutat. Donem suport a la modificació del POUM pel sector Bujonis 2 per poder dinamitzar el sòl industrial a la nostra ciutat. Amb aquesta modificació es permetrà que empreses que no necessiten de naus massa grans per desenvolupar la seva activitat es puguin instal·lar o traslladar d'altres espais de la ciutat a la zona industrial de Bujonis. Fins ara aquelles naus que sortien de la normativa definida pel POUM havien de tenir unes dimensions i una sola activitat. Amb la modificació es permetrà una divisió horitzontal que ha de fer possible que a una nau s'hi pugui desenvolupar més d'una activitat. Creiem que és una mesura que pot contribuir primer a fer que el nostre sòl industrial pugui ser atractiu per activitats que fins ara podien considerar-lo inaccessible, amb espais més petits que els permesos fins ara, i segon servir per treure activitat industrial que potser fins ara es troba dins la trama urbana de la ciutat, ubicant aquesta activitat en un lloc més adient per a portar-se a terme.

Revetlla de Sant Joan 2021

Bona revetlla de Sant Joan, diada nacional dels Països Catalans

Avui ha estat un dia ple d'emocions, hem vist sortir els presos i les preses de les presons però encara resten els i les exiliats/des i més de 3.000 represaliats/des. Avui, revetlla de Sant Joan ha estat una revetlla diferent, doncs després de gairebé 4 anys hem pogut veure com Oriol Junqueras, Carme Forcadell, Jordi Cuixart, Dolors Bassa, Raül Romeva, Jordi Sánchez, Josep Rull, Jordi Turull i Joaquim Forn sortien de les presons de Lledoners, Puig de les Basses i Wad Rass. Com deien aquest matí, els indults només són l'inici ja que encara resten Carles Puigdemont, Marta Rovira, Anna Gabriel, Clara Ponsatí, Toni Comín i Lluís Puig a l'exili i més de 3.000 represaliats/des per defensar la República i la independència. Tot i això, com comentava la nostra companya Dolors Bassa és una petita victòria, no definitiva però a fi de comptes una victòria aconseguida gràcies a la persistència de la gent i les sentències europees. Avui emperò revetlla de Sant Joan, diada nacional dels Països Catalans, us animem a participar de les activitats que Òmnium Cultural, l'Assemblea Nacional Catalana i els Amics de la Revetlla han organitzat per avui a la nostra ciutat: 19:00h Arribada a la Plaça del Monestir de la Flama del Canigó 19:30h Senyal d’avís des de la Torre del Fum 20:30h Arribada de la Flama del Canigó al Passeig del Mar 20:45h Encesa de la foguera de Sant Joan Us desitgem una molt bona revetlla de Sant Joan i una molt bona diada dels Països Catalans!

Entrevista a TV Costa Brava

Sílvia Romero, Cap de l'oposició, entrevistada a Televisió Costa Brava

La nostra cap de llista explica el paper d'ERC Guíxols com a líders de l'oposició a l'ajuntament Sant Feliu de Guíxols després dels 2 primers anys de mandat. Fem un repàs als darrers mesos, les promeses del govern i totes les mancances que no s’expliquen. Aportem la nostra visió i expliquem la nostra tasca feta des de l’oposició per millorar la vida dels ganxons i ganxones. @ERC Guixols #AlCostatDeLaGent Podeu accedir a veure el vídeo aquí: https://www.tvcostabrava.com/a-la-carta/la-veu-de-loposicio-/romero-erc-balanç-mandat-electoralista