La Canonja

Presentem al Ple de l’Ajuntament de la Canonja un prec en suport a la lluita del poble sahrauí pel seu dret a l’autodeterminació

Prec en suport a la lluita del poble sahrauí pel seu dret a l’autodeterminació
Davant de la postura del Govern Espanyol respecte al conflicte del Sàhara Occidental, el nostre Grup Municipal ha agafat el testimoni de la proposta de la declaració enviada pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament (FCCD), l’Associació Catalana d’Amics amb el Poble Sahrauí (ACAPS) i la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el Poble Sahrauí (CCASPS) en suport a la lluita del poble sahrauí pel seu dret d’autodeterminació.

En cap cas, el govern pot negociar ni qüestionar el dret del poble sahrauí a l’autodeterminació i, per tant, donar suport a un pla com el d’autonomia que qüestiona el dret dels i les sahrauís”, ha remarcat el portaveu d’ERC de la Canonja, Marc Riu, durant el ple.

En aquest prec, s’ha demanat que l’Ajuntament de la Canonja es faci soci de la Coordinadora Catalana d’Ajuntaments Solidaris amb el poble Sahrauí (CCASPS), com a primer punt per demostrar el suport als drets d’aquest poble.

L’Equip de Govern, del PSC, no ha contestat, com és habitual.

Podeu consultar el prec complet en l’adjunt.