La Garriga

La Garriga, a peu

Article publicat al butlletí municipal 'El Garric' núm. 202.
Març-abril del 2022
Les màquines i els operaris ja són al carrer. L’ajuntament de la Garriga ha iniciat un pla gens menyspreable de millora de la via pública i que suma més de 400.000 euros. L’objectiu és fer més transitables els nostres barris a peu, arrossegant un carretó d’anar a comprar, anant amb cadira de rodes o un caminador, o bé portant un cotxet infantil.
Sí, el poble té un dèficit històric en aquest aspecte, i un dels problemes de base són les voreres estretes pensades fa moltes dècades en benefici dels vehicles grans. Hem de passar d’un model de poble del segle XX al que sempre hem pregonat dels republicans de la Garriga: un poble sostenible del segle XXI que faciliti la connexió entre barris, especialment a peu, i on la convivència amb d’altres vehicles tingui una especial mirada des del punt de vista del vianant. La mida de la Garriga, així com el seu entramat vial, són ideals per reduir la mobilitat motoritzada i fomentar la sostenibilitat i el saludable del trànsit a peu.
Aquesta prioritat és la que marca el pla d’actuació vial que ha començat aquest 2022 i que comportarà millores importants. Caldrà la paciència i la comprensió de la ciutadania quan li pateixi les conseqüències de les obres, però el resultat serà un poble més transitat.
L’aposta de la mobilitat pedestre no exclou actuacions decidides per a la mobilitat en bicicleta, per a la que també s’ha aprovat una important partida per ampliar les vies i mantenir les existents.
Tot plegat mentre arriba la fase final del Pla de Mobilitat, que també aportarà canvis en positiu. El Pla ha comptat amb la participació ciutadana, amb successives reunions de la Taula de Mobilitat. Les idees recollides es poden consultar al web i l’aplicació mòbil de l’ajuntament. Una eina que també permet moure’ns pel poble amb un sola ditada al mòbil.
Però el que ens agrada més és sortir per la Garriga a peu, amb menys barreres arquitectòniques i urbanístiques, que ens toqui l’aire i, per exemple, acostar-nos cofois a la Fira de la Botifarra.
GRUP MUNICIPAL D'ERC amb ACORD PER LA GARRIGA.