La Garriga

La feina, bon indicador

ARTICLE DEL GRUP DERC amb ACORD  al butlletí municipal 'El Garric' n.2 204 de juliol-agost del 2022.
Els grups municipals parlem poc de les xifres de l’atur. La raó és que l’evolució d’aquesta dada tan important no depèn, en gran part, de l’acció de govern de l’ajuntament, sinó de les dinàmiques del món privat i de polítiques aplicades, bàsicament, des d’instàncies administratives superiors.
Però els nivells d’ocupació en un municipi afecten la qualitat de vida del poble i, en el cas de ser negatives, sí que demanen més intervenció dels sistemes de cooperació a nivell municipal. Per això ens alegrem que de forma continuada les dades d’ocupació a la Garriga tenen una evolució molt positiva: entre el maig del 2021 i el 2022* hi ha 147 persones més que tenen feina, i respecte el mes anterior, que ja va donar molt bones xifres, hi ha 22 persones més amb contracte. A nivell històric, hem assolit baixar de les 500 persones que busquen feina, després de 14 anys!
Podem dir que aquests indicadors estan en sintonia amb la tendència a tot el país, però per exemple a municipis veïns com les Franqueses, Figaró o Cànoves i Samalús, la xifra interanual és negativa. I com a comentari general, reiterem la crítica a la baixa qualitat de molts contractes, especialment entre els joves i les dones.
Dit això, aprofitem aquestes línies per posar en valor la tasca coordinada que es fa a nivell municipal a través de les àrees de Promoció Econòmica, Educació, el Servei Local d’Ocupació (SLO), i també des de Joventut. L’ajuntament de la Garriga treballa per col·laborar amb els bons resultats en el terreny laboral: s’ha intensificat el contacte entre empreses del poble amb el SLO, alhora que també es fa una tasca ingent per adequar la formació professional a les demandes de feina: s’ha reordenat l’oferta formativa per a persones adultes, de manera que la Garriga comptarà ben aviat amb un centre oficial de graduació per a adults i també amb un centre de Formació Professional que s’ubicarà a Can Raspall, espai recuperat per a la formació de tots els ciutadans de la Garriga.
Tot plegat són grans de sorra que des de la perspectiva republicana posem perquè quan bufen bons vents, a la Garriga tothom tingui veles per avançar. Estem convençuts que aquests resultats són el que més ens aproximen a la qualitat de vida que desitgem pel poble i la seva gent.

* Les dades que hi apareixen són les darreres conegudes el maig. Les de juny del 2022 mantenen la mateixa tendència.