L'Ametlla del Vallès

S'aprova la moció per fer de l'Ametlla del Vallès un municipi feminista

Piràmide del masclisme
El proppassat dilluns 25 de maig, al Ple municipal, es va aprovar la moció que la secció local d'Esquerra Republicana de l'Ametlla del Vallès vam presentar  per convertir el nostre poble en un més dels municipis feministes del món.
La regidora Raquel García en va fer la defensa i tots els grups polítics es van adherir a la moció per unanimitat.
Adjuntem el text que va llegir la Raquel García en aquella ocasió i també la moció completa.

Moció per declarar L'Ametlla del Vallès Municipi Feminista
Secció Local ERC
Ple 25-05-2020

«Et sembla que he cuidat poc de mi per haver-me dedicat a l'estudi i a les ciències, i no a la costura?»
Aquesta frase forma part de la història de la filosofia. La va dir Hipàrquia de Maronea (Grècia), i avui dia pot semblar-nos sorprenent. Una dona que no pot dedicar-se a estudiar perquè té assignades unes tasques considerades femenines? No ens posem les mans al cap, perquè no estem tan lluny d'aquesta realitat.
Volia reflexionar a l'entorn d'aquesta figura, considerada la primera feminista de la història occidental, que va viure al segle IV abans de Crist. Sabeu que NO apareix mencionada a cap pla d'estudis del nostre país? I que potser el primer cop que molts en van sentir parlar va ser perquè va aparèixer en un episodi de la sèrie Merlí? Assabentar-nos de la seva existència d'aquesta manera... ens dona pistes de com està la situació actual pel que fa als drets femenins.
Va ser una dona rebel, contracultural... podríem dir que underground. Ella va ocupar l'espai públic i es va dedicar a la filosofia. I sí, és considerada la primera dona feminista de la històra occidental. Però el feminisme vol dir moltes coses, i abarca molts conceptes. En tot cas, l'objectiu últim és assolir LA IGUALTAT DE DRETS ENTRE HOMES I DONES.
Històricament s'ha aconseguit canvis i millores en molts àmbits, com l'educatiu, el dret a vot, el dret al treball... en definitiva, la igualtat davant la llei.
Parlem d'un moviment de transformació de la societat. En realitat, parlem d'un PROCÉS, on s'hi engloben diferents idees i conceptes, estratègies i accions concretes, i que ha generat diferents escoles teòriques. Ara no entrarem en aquest tema. Perquè l'important és que tot aquest marc teòric s'acaba concretant en unes polítiques determinades que les institucions hem d'impulsar i hem d'implementar. Una d'elles és aquesta moció que la Secció Local d'ERC de l'Ametlla presentem ara al Ple i que esperem que compti amb la unanimitat de tots els representants públics.
Com no pot ser d'altra manera, deixem clar que aquesta moció inclou els drets femenins, i també els drets del col·lectiu LGTBI i els de les dones migrades, fent-nos, d'aquesta manera, representants dels nostres principis republicans. I que l'objectiu d'aquesta és el d'implementar mesures que dediquin recursos per fer efectives les polítiques d'equitat.
La IGUALTAT entre els éssers humans és un principi jurídic universal, reconegut a textos de Nacions Unides, de la Unió Europea, de la Constitució espanyola i de l'Estatut de Catalunya. En l'àmbit local, en allò més proper, al nostre poble, és on podem portar a terme accions concretes, accions reals.
Hipàrquia de Maronea va sortir del seu patró com a dona, del que s'esperava d'ella, i va aconseguir dedicar-se a la filosofia. Nosaltres, com a representants municipals, posem fil a l'agulla i comencem, com a poble, com a comunitat, a cuidar els nostres drets d'igualtat.