L'Ametlla del Vallès

Res pot tornar a ser igual

Diari de l'Ametlla maig 2020
Aquest és l'article que hem publicat el mes de maig al Diari de l'Ametlla que, a causa de l'estat d'alarma per la COVID-19, s'ha publicat únicament en suport digital. Si no heu pogut llegir-lo, aquí el teniu:

Res pot tornar a ser igual

Aquest és el segon mes que ens hem de dirigir a vosaltres sense haver-nos pogut abraçar. Ens hem escrit, llegit i vist a través d’alguna pantalla. Qui s’ho hauria pogut imaginar. Però ens estem acostumant a una altra manera de viure, de sentir, de treballar, d’interactuar. Són temps de reflexió i ens preguntem pel futur incert.

Per això us volem transmetre, primer, el nostre afecte i, segon, unes consideracions positives que, creiem, hauríem d’extreure d’aquesta pandèmia:  la millora en la convivència, el sentit de pertinença a un col·lectiu que s’ha unit per una força major. En aquesta crisi sanitària no hi ha hagut diferències d’afectació per qüestions econòmiques, socials, religioses o depenent de les tendències sexuals de cada individu. Ha estat, i és, d’una afectació transversal. Però sí que podem assegurar que les conseqüències no seran unificades. N’hi haurà de polítiques, de socials i d’econòmiques que afectaran en diferent mesura les nostres veïnes i veïns. Hem de cultivar la cohesió i la cooperació per ajudar-nos a reeixir. Parlem de persones, d’autònoms i petits comerços, d’empreses locals… Tinguem consciència col·lectiva i de pertinença a l’Ametlla per facilitar el desenvolupament del nostre entorn més immediat.

La secció local d’ERC continuarem donant suport a l’equip de govern amb propostes per fer front a les dificultats que se’ns presenten i sortir de l’atzucac que altera tota programació prevista. S’hauran de prendre mesures urgents i efectives que a no tohom convenceran, segurament ni a tots nosaltres, però ara les regles del joc s’escriuen a mesura que sorgeixen noves necessitats.

Des d’Esquerra continuem a disposició de la societat reivindicant-nos com a eina, i com que l’actualitat política segueix endavant, no abandonarem tampoc la lluita contra les desigualtats, defensant els drets fonamentals i les llibertats que es retallen per l’actual recentralització de l’Estat. Perquè tenim propostes de millora en tots els àmbits i volem transformar, oberts a teixir complicitats amb empreses, partits, associacions, teixit social i cultural.

Com ens en sortirem no ho sap ningú, però hem de ser conscients que aquesta crisi ens ha ensenyat a valorar el voluntariat i ha aflorat el cantó més humà i empàtic de la nostra societat. Aprofitem-ho.