La Ràpita

ERC de Sant Carles de la Ràpita proposarà al ple la creació d'un camp de regates d'esports nàutics a la badia dels Alfacs

El grup municipal d'ERC a la Ràpita ha presentat una moció, per al proper Ple de l'Ajuntament, amb la qual insta l'equip de govern a planificar i construir una Escola Nàutica Municipal, ubicada al nou port de la Ràpita, i a crear un camp de regates d'esports nàutics a la badia dels Alfacs. La proposta dels republicans preveu crear uns equipaments per a esports nàutics que facin de la Ràpita un referent en l'organització de competicions d'alt nivell d'esports com ara la vela i el rem.

'De fet, podem dir que en tot el litoral mediterrani no hi ha cap altre lloc més adient per a la pràctica d'esports com la vela, el rem o el windsurf', ha assegurat el portaveu municipal d'ERC, Josep Caparrós. Segons ha argumentat el regidor, 'ara és el moment de fer-ho, ja que actualment la Generalitat de Catalunya està desenvolupant el nou port de la Ràpita a la zona de llevant, i hem de tenir en compte que en el Pla especial del port, al subsector 4d, es preveu la ubicació d'una Escola Nàutica'.

Amb el mateix objectiu, els republicans defensen que la creació d'un camp de regates és fonamental per convertir la Ràpita en un referent a l'hora d'organitzar competicions de vela i rem. 'El Ministeri de Costes està treballant amb el projecte de creació d'un passeig litoral amb carril bici -paral·lel a la carretera de la Ràpita al Poble Nou-; per tant, hem d'aprofitar per crear un camp de regates de competició d'esports nàutics que serà únic, tal com ens han dit membres de les federacions de rem i vela', ha explicat Caparrós.

El mateix portaveu s'ha mostrat convençut que el Ple aprovarà aquestes propostes aquest mes de juny, 'ja que a la Ràpita, la pràctica d'esports nàutics està molt estesa i fins i tot hi ha esportistes nàutics d'elit'. 'Per tant, l'aposta de l'Ajuntament ha de ser unitària per dotar la Ràpita d'aquells equipaments necessaris per potenciar les característiques excepcionals que tenim a la Badia dels Alfacs per practicar aquests esports', ha assegurat.