La Ràpita

Esquerra demana el suport de l'Ajuntament de la Ràpita a la paralització del Projecte Castor

El ple de l'Ajuntament de la Ràpita es pronunciarà també sobre la paralització del projecte Castor, que permet instal·lar un dipòsit de gas submarí davant la costa de l'Ebre, i la construcció de la planta regasificadora al municipi veí d'Alcanar. El grup municipal d'ERC ha presentat una moció contrària al projecte perquè sigui inclosa en l'ordre del dia del proper ple municipal. La moció vol donar 'suport' explícit al consistori canareu en la seva oposició a la regasificadora, tot recordant que les torres previstes es podrien veure també des de la Ràpita. Els republicans han anunciat la seva intenció de presentar aquesta mateixa moció a tots els ajuntaments de les Terres de l'Ebre.

El portaveu d'ERC a la Ràpita, Josep Caparrós, ha manifestat que la presentació respon a la 'voluntat de donar suport a l'Ajuntament d'Alcanar en la paralització del projecte Castor perquè, a banda que és la localitat veïna i segurament les torres de 50 metres d'alçada es veurien des de la Ràpita'. 'Quan volen agredir les Terres de l'Ebre amb macroprojectes que atempten contra la salut del territori hem de fer pinya i lluitar-hi en contra', ha assegurat.

Caparrós s'ha mostrat confiat en el 'vot favorable a la moció de la resta de grups Municipals' de l'Ajuntament de la Ràpita (a banda dels mateixos republicans, CiU, PP i un regidor independent , a l'oposició; PSC i ICV, a l'equip de govern), tot recordant que aquest consens no es va plasmar en les iniciatives que van portar en contra del parc eòlic marí que es projectava a la costa del Delta. 'Que no passi com quan volien ubicar el macroparc eòlic davant la nostra costa, que l'equip de Govern del nostre Ajuntament no s'hi va posicionar en contra tot i que atemptava, no només contra gran part dels municipis de la costa de l'Ebre, sinó també, i molt directament, contra el municipi rapitenc', ha assegurat.