La Ràpita

Josep Caparrós, nou cap de llista d'Esquerra a la Ràpita

• Josep Caparrós, nou cap de llista d'Esquerra a la Ràpita
ERC a La Ràpita ha comptat com a cap de llista a les eleccions municipals del 1995 i 2003 amb Lluís Salvadó. Les municipals del 1999, ERC va concórrer a les eleccions en coalició amb una candidatura independent, sent Salvadó el número 2 de la candidatura.

Actualment, Lluís Salvadó exerceix el càrrec de Delegat territorial del Govern a les Terres de l’Ebre, fet que des del principi ha comportat certes dificultats per compaginar les obligacions d’aquest càrrec amb les tasques de regidor a l’ajuntament rapitenc. Davant d’aquesta situació, ja en el seu moment, la secció local va decidir nomenar portaveu del grup municipal al també regidor Antoni Canicio.

Salvadó va presentar la renúncia per encapçalar de nou la candidatura rapitenca d’Esquerra “principalment davant la incompatibilitat ètica que s’estableix en trobar-nos, com a partit i en l’àmbit local, a l’oposició i alhora haver de dur a terme tasques de suport a l’Ajuntament rapitenc des del Govern de la Generalitat. També cal tenir en compte que l’agenda de delegat de Govern és molt densa, cosa que no em permet liderar de nou amb condicions el projecte d’ERC al municipi”. D’altra banda, segons Salvadó “la secció local d’Esquerra disposa, avui per avui, amb un planter de militants amb grans condicions i qualitats per liderar el projecte, com ho és Josep Caparrós. Una persona molt jove —25 anys, la mateixa edat que tenia jo quan vaig presentar-me per primer cop cap de llista a la Ràpita— però amb prou experiència i excel·lents capacitats per fer avançar ERC a la Ràpita. Aviat farà 11 anys que estic exercint el càrrec de regidor, i crec que també és important provocar relleus i aportar cares noves a la política local”.

Davant aquesta situació, el passat dia 25 de març la secció local d’Esquerra a la Ràpita va portar a terme l’assemblea a la qual es va escollir una nova persona per encapçalar la candidatura republicana per a les eleccions de 2007 i, després del corresponent debat intern en què es van exposar diverses opcions, la secció local ha volgut fer una aposta de futur amb un candidat jove i amb excel·lents qualitats perquè ERC continuï la seva línia ascendent dels darrers comicis, en què la progressió dels republicans ha estat fulgurant des de les municipals, les catalanes i les espanyoles, comicis en els quals va arribar a ser la segona força política a la població amb un 27,37 % de vot.

Per tant, l’objectiu que es planteja ERC-La Ràpita, segons Josep Caparrós “és consolidar-nos en la segona força política a la Ràpita i confiem que la nostra aposta a les properes municipals ens porte a disposar d’una ampla i important representació en nombre de regidors. Amb la nova orientació del grup municipal volem resituar el nostre partit en el centre del mapa polític local, amb maniobrabilitat per definir el futur govern municipal i amb opcions per establir pactes tan amb el PSC com amb CiU”.

En l’assemblea local, Lluís Salvadó va anunciar la seva dimissió en el proper Ple Municipal del mes d’abril com a regidor, per donar pas a Josep Caparrós, que molt probablement assumirà el càrrec durant el mes de maig.