La Ràpita

El Ple de la Ràpita aprova per unanimitat la moció d’ERC per fer una consulta popular sobre el parc eòlic marí davant la costa del Delta

El grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Ràpita es felicita perquè finalment s’ha aprovet per unanimitat la moció en què ERC demanava que es fes una consulta popular sobre la ubicació del parc eòlic marí davant la costa del Delta, un projecte que afectaria sobretotn l’economia local pels efectes sobre els sectors turístic i pesquer i també pels efectes sobre el paisatge.
Després que l’alcalde de la Ràpita afirmés en altres plens que no es posicionaria sobre els avantatges o els inconvenients de la instal·lació d’aquest macroparc eòlic davant la costa fins que no tingués els informes d’impacte ambiental, ha modificat el seu posicionament i ha acceptat de fer la consulta popular de manera que el seu grup, com tota la resta de grups, va votar favorablement la moció d’ERC.
El portaveu del grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de la Ràpita ha afirmat que «ERC estem contents que la nostra proposta hagi estat finalment aprovada, perquè l’Ajuntament de la Ràpita ha de representar el poble rapitenc i no les opinions ni els interessos dels membres del consistori. Si no es pregunta al poble sobre un projecte que pot tenir tantes repercussions, no podrem saber què pensa ni el podrem representar tal com es mereix». Canicio també ha volgut remarcar que és important que l’Alcalde hagi accedit a dur a terme aquesta consulta popular en un termini d’entre sis i vuit mesos, perquè si s’espera l’estudi d’impacte ambiental, el termini d’al·legacions i la declaració d’impacte ambiental de l’Administració el projecte estarà massa avançat com per aturar-lo. «És ara, quan tenim el projecte en una fase embrionària que cal que l’Ajuntament de la Ràpita es posicioni d’acord amb els interessos dels rapitencs i les rapitenques i faci les gestions adients per lluitar contra el parc o per defensar-lo, d’acord amb el resultat d’aquesta consulta popular que ERC, pels interessos de tota la població, hem reclamat i hem aconseguit».