La Ràpita

L’espai dels joves al Maset i l’espai per a entitats a l’edifici del Mercat Municipal amb la millora dels equipaments esportius són propostes principals pel benestar dels rapitencs

Josep Caparrós, candidat a l'Alcaldia de la Ràpita
Esquerra la Ràpita considera la millora de la qualitat de vida de la ciutadania rapitenca una prioritat en la seua acció de Govern per a la propera legislatura, prenent com a referent els seus valors socials i republicans.

En aquesta línia, els republicans consideren que “la Ràpita no serà res sense la seua gent, per això, la nostra prioritat és millorar la seua qualitat de vida. De tots els rapitencs i rapitenques sense excepció, per això, no ens deixarem ningú pel camí i treballarem perquè des dels infants al jubilats tinguin els millors equipaments i els millors serveis. I, especialment, ajudarem aquelles famílies que s’ho passen més malament per la dura crisi econòmica d’aquests anys i que necessiten tindre l’Ajuntament al seu costat”  – valorava Josep Caparrós, candidat a l’alcaldia.

En concret, Esquerra la Ràpita crearà un Paquet d’Ajuts Socials (PAS) que inclourà la bonificació dels impostos municipals en funció de la renda familiar; també impulsarà ajuts en la matrícula de la llar d’infants i establirà beques menjador, per a llibres de text i per a transport escolar. Al mateix temps, es posarà en marxa la botigueta que és l’emissió de xecs per bescanviar per aliments frescos a les botigues rapitenques.

D’aquesta manera, Esquerra la Ràpita “volem reforçar la tasca que algunes entitats del municipi ja fan actualment, quan el nostre Ajuntament tot i tenir al calaix 8MEUR ha estat incapaç de donar resposta a les famílies més necessitades del nostre poble i ho han hagut de fer voluntàriament les entitats. Per això, creiem que és hora que sigue l’Ajuntament qui solucione els problemes dels ciutadans i que les entitats puguin dedicar-se a dinamitzar la vida social del municipi, per això, també cal oferir-los a elles les millors condicions i serveis perquè continuen en la magnífica tasca que venen fent” – destacava Josep Caparrós.

En aquest sentit, els republicans crearan la figura del gestor d’entitats, que farà d’interlocutor entre les entitats i l’Ajuntament per tal de donar-los suport i cobrir les necessitats que tinguin; al mateix temps, impulsaran els moments cívics perquè Ajuntament i entitats es trobin per establir les prioritats i fer seguiment dels projectes que s’implementin. D’altra banda, Esquerra la Ràpita també posarà a la disposició d’entitats i associacions la part posterior del Mercat Municipal habilitada amb despatxos, sales de reunions, Wi-Fi, etc.

En el cas de les associacions de joves, els republicans aposten per un espai propi al Maset, on tindran espais de formació, de reunió, d’exposicions o de trobada i que permetrà aquestes entitats fer-se més accessibles a la població. Mentre que per als grups de música s’adequaran bucs d’assaig per millorar les actuals condicions en què assagen a l’edifici del Matadero. D’altra banda, per als esportistes Esquerra millorarà les actuals instal·lacions i farà una pista coberta annexa al pavelló municipal, que cobreixi les necessitats de les entitats esportives i també condicionarà la pista de patinatge.

Així mateix, Esquerra la Ràpita aposta per l’educació i, a més de no renunciar al nou institut, crearà el Consell Municipal de Formació Professional, on Ajuntament, empreses i centres educatius del poble garanteixin cicles formatius adaptats a les necessitats professionals de l’entorn. Al mateix temps, treballarà per aconseguir postgraus universitaris de cultius marins al centre de recerca IRTA amb el Campus Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili.
Esquerra la Ràpita també cuida la seva gent gran, per això, a més de vetllar per les seves necessitats i millorar-los els serveis a les llars de jubilats, organitzarà tallers i aules de formació amb un oferta d’activitats àmplia i adequada a les seves habilitats.