La Ràpita

Esquerra Republicana lamenta que la Diputació rebutgi assumir la titularitat i millora de la carretera del Poble Nou del Delta

• Carretera La Ràpita - Poble Nou - Trabucador
Esquerra Republicana ha traslladat al Ple de la Diputació, a petició de l’Associació de veïns del Poble Nou del Delta i la Plataforma Carretera Sant Carles de la Ràpita - Poble Nou del Delta,  la moció que es va aprovar per unanimitat als Ajuntaments d’Amposta i la Ràpita, el passat mes de setembre.
La moció demanava que la Diputació assumeixi la titularitat de la carretera que avui és de titularitat municipal compartida entre Amposta i la Ràpita; per tal que, un cop assumida per l’ens provincial, l’incorpori als seus pressupostos i executi un projecte constructiu de millora que la Generalitat de Catalunya té redactat de fa temps. Aquesta carretera de dimensions reduïdes, sense vorals, i pensada en els seus inicis per acollir un nombre reduït de vehicles és transitada per una gran quantitat de cotxes, bicicletes, autocaravanes, maquinària agrícola i turismes.
Al Ple de la Diputació la moció només ha estat votada favorablement  per Esquerra Republicana i la CUP. El diputat republicà  Miquel Subirats ha lamentat que CiU, PSC, PP i Ciutadans hagin votat en contra quan alguns d’aquests mateixos partits l’havien votat favorablement als plens municipals d’Amposta i la Ràpita.
‘’Avui la Diputació de Tarragona ha perdut una gran oportunitat de mostrar un compromís ferm amb la gent del Delta i donar resposta a una problemàtica que fa anys que pateixen els veïns d’Amposta, la Ràpita i el Poble Nou, i també aquells que el visiten’. Ha manifestat el diputat.
Subirats ha afegit que “l’estat actual de la carretera, a més de la perillositat que representa pot condicionar negativament el creixement turístic i econòmic de la zona, i més si tenim present la gran afluència de visitants que té el Delta durant els caps de setmana i les èpoques de vacances”.
El diputat provincial s’ha compromès a “seguir treballant per aconseguir que la Diputació acabi fent les gestions i els tràmits necessaris per incorporar la carretera del Poble Nou del Delta dins el Pla Zonal de la Xarxa local de Carreteres de la Diputació, i executi les millores que es demane