L'Escala

El govern espanyol s'obre a estudiar propostes per recuperar l'espai de la piscina del Voramar

El secretari d’estat de medi ambient ha obert la possibilitat d’estudiar projectes per a recuperar l’espai per a ús públic durant les preguntes formulades pel senador republicà Jordi Martí.

En l’última comissió de transició ecològica al senat, el senador d’Esquerra Republicana Jordi Martí Deulofeu, va formular oralment les preguntes que ja s’havien traslladat per escrit fa unes setmanes sobre la situació de l’antiga piscina de l’hotel Voramar, de l’Escala.

La intenció d’aquesta interpel·lació era conèixer la situació del projecte d’enderroc de l’espai i traslladar també la idea d’ERC l’Escala de recuperar-lo per a ús públic de tots els escalencs i escalenques. Aquest espai és una zona emblemàtica per a moltes generacions de veïns i veïnes de l’Escala que, des de la perspectiva local, té interès històric i, a més, actua com a contrafort pel passeig marítim durant els temporals de llevant. Per aquest motiu el grup municipal d’ERC escalenc defensa la seva recuperació en forma de mirador públic, per exemple.

La resposta del secretari d’estat de medi ambient va obrir una escletxa d’oportunitat en aquest sentit quan, davant la pregunta de presentar algun projecte per a recuperar els usos públics de l’espai, va deixar clar que l’ús piscina estava totalment descartat però es va mostrar “sempre obert a rebre propostes”.

Al ple ordinari d’aquest mes, els regidors republicans, van traslladar al govern aquesta informació i van instar-lo a aprofitar l’existència d’aquestes declaracions per treballar activament amb la delegació de Girona de costes de l’estat per trobar un projecte que encaixi a les dues bandes i que recuperi l’espai com a públic, mantenint la plataforma naturalitzant l’espai al màxim.

“Entenem que en aquest tema estem d’acord tots els grups polítics que cal intentar no perdre del tot l’espai, integrar-lo al màxim a l’espai natural i tornar-lo als veïns i veïnes. Amb aquestes declaracions és el primer cop que s’albira la possibilitat de fer-ho”, va exposar la portaveu republicana Etna Estrems.

ERC l’Escala
12 de maig de 2022