L'Hospitalet de Llobregat

Esquerra Republicana es reuneix amb entitats culturals de l'Hospitalet

Esquerra Republicana s'ha reunit aquest dimarts de manera telemàtica amb diferents entitats del món de la cultura lligades a l'Hospitalet per compartir reflexions i propostes sobre la situació del sector i la necessitat d'impulsar noves accions de promoció cultural a la ciutat.

Aquesta trobada, dins la campanya Connectem-nos que ha posat en marxa la formació republicana, té com a objectiu escoltar i apropar la realitat dels diferents actors socials i culturals de la ciutat, recollir les seves inquietuds i problemàtiques, i oferir Esquerra Republicana com a eina, des de les diferents institucions on hi som presents, per acompanyar i donar suport al teixit associatiu, creadors i indústries culturals.

A la reunió hi han participat, per part d'Esquerra Republicana, la diputada al Parlament Europeu, Diana Riba, i el senador a Madrid, Bernat Picornell, així com Sílvia Casola, presidenta del partit a la ciutat, i el regidor i portaveu adjunt Coque Garcia. Tots ells han explicat les diferents propostes impulsades per Esquerra Republicana, des de les diferents institucions, orientades a la reactivació del sector cultural a la ciutat davant la crisi provocada per la Covid-19.

La trobada ha servit per explicar la feina feta pel grup municipal des de l'Ajuntament, a través de les diferents mocions presentades o l'augment dels recursos i les partides destinades a donar suport a les entitats de cultura en la negociació dels pressupostos municipals. Entre els reptes pendents, hi ha la creació d'una Casa de la Cultura Popular i Tradicional de l'Hospitalet, una llarga reivindicació del sector de la ciutat i que Esquerra Republicana va aconseguir que s'aprovés al Ple l'any 2018, però que avui encara segueix sense concretar-se per part de l'Ajuntament.

Un altre dels punts tractats ha estat la posada en marxa del Pacte de Ciutat per donar resposta a les conseqüències de la Covid-19, reivindicat per Esquerra Republicana des del mes d'abril, explicant el detall de les propostes republicanes en l'àmbit de la cultura i recollint també les demandes de les mateixes entitats. Entre elles, per exemple, garantir el suport econòmic i d'acompanyament al sector cultural, garantir el manteniment de l'activitat, o continuar programant activitats culturals, tot i que adaptades al context i les limitacions vigents.

Aquesta reunió vol ser la primera de moltes, orientades a continuar treballant amb el sector cultural de la ciutat per potenciar i facilitar la creació i el desenvolupament d'activitats culturals, i donar suport al teixit associatiu que fa cultura a l'Hospitalet. Durant les properes setmanes estan previstes altres trobades amb altres àmbits sectorials, com la ja realitzada amb el comerç al mes de juny.