L'Hospitalet de Llobregat

Esquerra Republicana incorpora l'hospitalenca Anna Simó a la seva Executiva Nacional

Després de la formació de la nova Generalitat republicana, el partit s'enforteix amb noves incorporacions amb la mirada posada a les eleccions municipals del 2023

El Consell Nacional d'Esquerra Republicana ha ratificat avui la proposta de la direcció nacional per renovar l'Executiva, després de la constitució de la nova Generalitat republicana. Aquest canvi té l'objectiu d'enfortir el partit i la direcció amb la mirada posada en les eleccions municipals de 2023.

Anna Simó, exmembre de la mesa del Parlament, que també va ser cap de llista i regidora a l'Hospitalet el 2003, s'incorpora a l'Executiva com a nova secretària d'Educació, Cultura i Esports, en substitució de l'actual consellera de Cultura, Natàlia Garriga. El canvi es farà efectiu al juliol. Simó se suma a la també hospitalenca Sílvia Casola, que ja liderava la Secretaria de Transició Ecològica, que incorporarà a partir d'ara el concepte d'Habitatge, una prioritat en l'acció política dels republicans.

Altres noms que s'incorporen són els de l'actual diputada i exconsellera de Salut Alba Vergés com a nova vicesecretària general de Partit Obert, l'exregidor de Badalona Oriol Lladó com a vicesecretari general de Comunicació i Estratègia, i el diputat i exconseller d'Afers Socials, Treball i Famílies, Chakir el Homrani, al capdavant de la nova Secretaria de Política de Treball.

Esquerra Republicana ha reordenat l'equip de municipals, per preparar el partit per les properes eleccions, amb la incorporació d'una Secretaria de Coordinació de Política Supramunicipal que ocuparà l'exdiputada al Congrés Laia Cañigueral, i la creació d'una Secretaria de Política Municipal i Projectes Transversals a càrrec de la fins ara delegada del Govern a la Catalunya Central, Alba Camps. També incorporarà a la Secretaria d'Estratègia Municipal la gestió de les grans ciutats, en la nova Secretaria de Coordinació Municipal i Ciutats Grans, que encapçalarà el regidor de Mollet de Vallès Oriol López.

Des d'Esquerra Republicana de l'Hospitalet volem felicitar Anna Simó per aquesta nova responsabilitat política. Amb aquestes incorporacions l'organització s'enforteix per seguir fent d'Esquerra Republicana una eina útil per a la ciutadania i per assolir la República catalana.