Llagostera

Esquerra Llagostera lamenta la pèrdua d'Heribert Barrera

• Esquerra Llagostera lamenta la pèrdua d'Heribert Barrera
Esquerra Llagostera lamenta la pèrdua d'Heribert Barrera, persona fidel i compromesa amb Catalunya i un gran referent de l'independentisme català.

Amb la mort del president Barrera ens deixa un dels testimonis de la història recent d'aquest país. Tanmateix, ens queda la seva estela, la seva lluita i el seu exemple.

________

Heribert Barrera i Costa va nèixer a Barcelona, l'any 1917. Fill del dirigent d'ERC, Martí Barrera i Maresma. Fou membre de la Federació Nacional d'Estudiants de Catalunya i del Bloc Escolar Nacionalista. El 1935 va entrar a militar a Esquerra Republicana de Catalunya. Es va llicenciar en Ciències Químiques per la Universitat de Barcelona. Durant la guerra civil, va ser soldat als fronts d'Aragó i del Segre, havent d'exiliar-se a França, on es va doctorar en ciències físiques a la Sorbona, fins al 1952. A l'exili va emprendre la reorganització clandestina d'Esquerra Republicana de Catalunya, partit del qual en va esdevenir secretari general (1976-1987) i president (1991-1995). Entre els anys 1977 i 1980 va ser membre del Consell Català del Moviment Europeu i diputat al Congrés dels Diputats (1977-1980). El 1980 es va convertir en el 7è president del Parlament de Catalunya, cambra de la qual en va ser diputat fins el 1988. També va ser diputat al Parlament Europeu entre 1991 i 1994. L'any 2000 va ser guardonat amb la Medalla d'Honor del Parlament de Catalunya.