Llagostera

Esquerra Llagostera proposa que l'11 de setembre onegi al balcó la bandera estelada de Catalunya

La formació política Ciutadans ha denunciat vint ajuntaments de la demarcació de Girona, entre ells el de Llagostera. El motiu de la denúncia es basa en el fet que aquests ajuntaments no compleixen la legislació vigent perquè eludeixen l'obligació de penjar la bandera espanyola al balcó dels consistoris.
Ciutadans ha presentat instàncies a tots aquests ajuntaments, inclòs el de Llagostera, per exigir-los que compleixin la llei i té previst portar tots aquests casos davant la fiscalia durant els pròxims dies. A més, el partit ha aprofitat per recordar, a tall d’amenaça, que segons marca la legislació vigent "s'estableixen penes d'inhabilitació especial per càrrec públic de fins a deu anys i multes".

Esquerra Llagostera considera que la consulta sobre la independència realitzada a Llagostera el 13 de desembre del 2009 va deixar clar el sentiment dels llagosterencs: el 92,68% dels vots es van decantar pel sí i per tant segons això la no presència de la bandera espanyola al balcó del consistori respon a la realitat vigent de Llagostera i al desig i el sentiment de la majoria dels llagosterencs.

Segons el nostre punt de vista, la posició bel•licosa de politicastres com els de Ciutadans s’empara en la interpretació radical de la llei amb l’únic objectiu de provocar la confrontació, la manca d’entesa i la tensió gratuïta. Els problemes reals de la gent de Llagostera no van en aquesta línia i polèmiques com aquesta només serveixen per enrarir l’ambient i afegir tensió a les relacions entre Catalunya i Espanya.

Esquerra Llagostera es reafirma en la idea que la senyera sigui l’únic símbol distintiu present al balcó de l’Ajuntament de Llagostera, com ho ha estat en els darrers anys, i en aquest sentit dóna tot el seu suport al consistori perquè continuï essent així.
De la mateixa manera, Esquerra Llagostera confia en el bon criteri, la persistència i la fermesa de principis de CiU i espera que aquesta formació es mantingui ferma en la decisió que la senyera sigui l’únic símbol oficial present al balcó de l’Ajuntament, sobretot ara que s’acosta la Diada Nacional del nostre país.

El dia 11 de setembre es commemora la Diada Nacional de Catalunya. Aquesta data suposa també una jornada festiva i reivindicativa dels drets dels catalans com a poble. És per això que en resposta a la denúncia de Ciutadans, Esquerra Llagostera proposa que el dia 11 de setembre el nostre Ajuntament faci onejar orgullós al balcó la bandera estelada de Catalunya, representativa de la reivindicació que Catalunya esdevingui un Estat de la Unió Europea, independent i lliure.

Esquerra Llagostera