Llançà

Segur que Llançà ha quedat bé?

Butlletí municipal 2014
Dies enrere hi ha qui afirmava amb contundència: “Estic content de com ha quedat Llançà”. Avui dia hi ha sectors que insisteixen a no voler veure la realitat ni posar remei als problemes que arrossega el poble.

Sí, tenim Casa de Cultura, però aquesta està infrautilitzada. Sí, tenim un “bonic monument” a Pere Calders, però encara és hora que Llançà faci quelcom més que un simple monument. ¿Algú recorda que fa poc es va celebrar el centenari Calders, algú recorda una altra gran figura infravalorada i estretament lligada al nostre poble com va ser Josep Palau i Fabre?

¿Es pot afirmar amb tanta vehemència que Llançà s’ha urbanitzat de manera correcta? Bé, això ho deixarem a criteri dels lectors. Des de la nostra posició simplement volem denunciar la manca d’inversió en tot allò que és públic o d’ús comú. I si ens fixem únicament en l’últim boom urbanístic, reflexionem i fem la pregunta següent: ¿Tot el que es va ingressar a les arques municipals ha repercutit a nivell d’inversions al poble?

Sabem que alguns diran que és molt fàcil fer afirmacions com l’anterior o ho titllaran de demagògia, però això no quedarà tan sols en paraules sinó en propostes realistes que aviat coneixereu.

En aquest sentit, us oferim un breu avanç de la imatge del poble que volem i no el que alguns pocs han volgut durant més d’un quart de segle:

¿Volem un poble dormitori? ¿Podem reactivar la manca d’activitat comercial i turística i impulsar la poca que hi ha, o potenciar altres sectors? ¿Volem explotar tots els recursos possibles? L’època del turisme de sol i platja ha finalitzat, i no podem basar tota la nostra economia en un turisme familiar que, d’altra banda, tampoc no s’acaba d’impulsar i explotar com caldria. ¿I on són els joves del poble? Al poble, no. Finalment, creiem que ens hem d’erigir com a capital de la Mar d’Amunt, amb tot el que això comporta quant a dinamisme i futurs beneficis per al poble.

Aquests i altres temes s’estan treballant molt fermament des d’Unió Llançanenca – ERC. Aprofitant el moment d’embranzida que viu el nostre partit en un procés històric com el que estem vivint al país, en el qual també juga un paper clau la política municipal, volem ser l’autèntica alternativa al govern actual del poble, fent possible l’entrada d’una saba nova que té com a lemes l’eficàcia i la transparència.

¿Pot Llançà rebaixar més del 15% del rebut de l’IBI quan la puja anual i acumulativa dels últims anys vorejava el 10%? ¿Podem destinar 3’8 MIL d’euros (45% del pressupost) a despeses de personal i 3’3 MIL d’euros a despeses corrents d’un pressupost total de 8’4 MIL d’euros? Lògicament, sense polítiques de reducció de la despesa i dedicant la part restant del pressupost a eixugar deute antic , no es pot invertir ni aplicar decisions eficients!

Us recordem que la nostra intenció no serà mai atacar ningú ni desprestigiar el poble, sinó vetllar per resoldre’n les mancances, lluitar contra l’immobilisme i fer un poble millor entre tots. I per això convidem a tothom a participar-hi i a traslladar aportacions i inquietuds al nostre grup.

Unió Llançanenca
Esquerra Republicana de Catalunya – Llançà