Totes les notícies

Pifarré, Castro, Freixanet, Sall i Bergés, aquest matí a la seu d'Esquerra Republicana de Catalunya a Lleida.

Freixanet, Castro i Sall refermen el seu compromís amb el projecte d'Esquerra a Lleida fent-se militants

Les tinents d'alcaldia i la regidora de la Paeria de Lleida es mostren convençudes que ‘és el millor moment per al país i per a la ciutat de Lleida, a les portes d’unes eleccions municipals que han d’albirar un projecte de futur i renovar la il·lusió, la motivació i el projecte col·lectiu’. Les tinents d’alcalde Jordina Freixanet, Sandra Castro i la regidora Mariama Sall s’han fet militants d’Esquerra Republicana de Catalunya, avalades per la delegada del govern a Lleida, Montse Bergés i la tinenta d’alcalde Montse Pifarré. Amb aquesta afiliació al partit d’Esquerra Republicana de Catalunya, les tinents d’alcalde Freixanet i Castro i la regidora Sall refermen el seu compromís amb el partit i amb el projecte d’Esquerra a la ciutat de Lleida. Jordina Freixanet ha posat èmfasi en el projecte de futur, declarant que “esperem ser útils al projecte de totes i contribuir, en la mesura de les nostres capacitats, a fer-lo més gran”. Amb aquest gest les tinents d’alcalde i la regidora sumen esforços, convençudes que “és el millor moment per al país i per a Lleida a les portes d’unes eleccions municipals, que han d’albirar un projecte de futur i renovar la il·lusió, la motivació i el projecte col·lectiu”, ha declarat la tinenta Jordina Freixanet, una opinió que és compartida entre les dues tinentes d’alcalde i la regidora Mariama Sall. “Aquests tres anys i escaig hem fet molta feina, però encara ens en queda molta per fer i tenim el ple convenciment que el canvi ha de continuar per a fer realitat grans projectes per a la ciutat de Lleida”. Les tinentes Jordina Freixanet i Sandra Castro i la regidora Mariama Sall esperen ser útils al projecte, destacant el compromís amb els valors republicans, l’honestedat, la transparència i la mirada cap al futur. “El nostre objectiu és treballar per construir una Lleida referent, tot impulsant la igualtat d'oportunitats en l'educació i el Pacte Local per a la Prevenció de la Segregació Escolar, contribuint a fer de Lleida una ciutat inclusiva i de drets per a totes les persones, incorporant la transformació feminista en totes les polítiques públiques, i apostant per la industrialització, l’economia local i el comerç de proximitat”, han afirmat.

Fotografia del paer en cap Miquel Pueyo i el regidor Jaume Rutllant anunciant la creació de la brigada de reforç de recollida de residus.

Lleida comptarà amb una brigada municipal temporal de reforç del servei de recollida de residus

L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha anunciat la creació de la brigada municipal temporal de reforç del servei de recollida de residus, que disposarà de setze operaris i combatrà les conductes incíviques que afecten negativament a l'estat de neteja de la ciutat de Lleida.   Construir una ciutat amable i vetllar per la neteja dels carrers, les places i les zones de Lleida és una prioritat d'aquest Govern. És per aquest motiu, que avui el paer en cap Miquel Pueyo i el regidor de Ciutat, Cultura i Transició Ecològica, Jaume Rutllant, han comparegut davant dels mitjans per anunciar la creació d'una brigada municipal temporal de reforç del servei de recollida de residus. La brigada estarà formada per 16 operaris i operàries que treballaran en torns de matí i tarda, en totes les zones de la ciutat. Tindrà un funcionament temporal, durant el primer semestre d'enguany, i començarà a funcionar els primers dies de febrer. En les pròximes hores s'obrirà la convocatòria pública per la selecció i contractació d'aquests operaris i operàries, amb un cost de 105.000 euros. L'alcalde Miquel Pueyo ha destacat que "la creació d'aquesta nova brigada és una mesura per combatre les conductes incíviques que es produeixen a la nostra ciutat i que afecten negativament a l'estat de neteja dels espais públics i la percepció ciutadana sobre aquest estat". Les seves funcions principals seran el reforç de la recollida de bosses de brossa abandonades fora dels contenidors, a les papereres i a la via pública, el reforç de la recollida de cartrons abandonats a la via pública i de la recollida d'excrements de gossos, la comunicació de residus voluminosos abandonats a la via pública, el reforç del servei diari de neteja dels espais enjardinats i dels parcs infantils i el reforç del servei de neteja dels espais utilitzats com punt de trobada i consum d'aliments i de begudes. Els objectius principals de la creació de la brigada municipal temporal de reforç del servei de recollida de residus seran reforçar i complementar l'actual servei de recollida de residus que presta l'empresa concessionària del servei de neteja, especialment en relació amb els impactes negatius sobre la neteja de determinades conductes incíviques, i disposar d'una experiència pilot que serveixi per avaluar l'impacte de l'increment de personal de reforç en la millora general i substancial dels efectes negatius de les conductes incíviques.

Presentació del Centre d’Operacions de Ciberseguretat - SOC

Lleida té el primer Centre d’Operacions de Ciberseguretat (SOC) en català

Una de les prioritats del govern actual és vetllar per la ciutadania i la seva seguretat. El Paer en cap Miquel Pueyo i la tinent d’Alcalde Jordina Freixanet, acompanyats de la coordinadora d’Organització i Polítiques Digitals de la Paeria, Laura Sunyol, del cap de Sistemes i Ciberseguretat, Carles Giné i de Leonardo García, director comercial de l’empresa Grupo ICA, han presentat la posada en marxa del Centre d’Operacions de Ciberseguretat de l’Ajuntament de Lleida, que contribuirà a la millora de la protecció de la institució davant els ciberatacs, i a més, és el primer SOC que s’implanta en català, una mostra de feina feta davant la transformació digital actual que s’està duent a terme a la nostra ciutat. El nou sistema de ciberseguretat de la Paeria té l’objectiu d’ampliar i millorar les seves capacitats en ciberseguretat i cibervigilància, ampliant el monitoratge de seguretat, la detecció d’incidents, la vigilància, i anàlisi de diverses fonts d’amenaça. Amb aquest, donarem resposta a les necessitats actuals de l’Ajuntament aportant les solucions necessàries a nivell de programes i equipaments. Els aspectes principals del projecte són l’adquisició i implantació de l’equipament necessari i de les eines del CCN, el desplegament del Centre d’Operacions de Ciberseguretat MONICA, dotada amb intel·ligència artificial, LUCIA o microCLAUDIA, que proporciona protecció contra codis tipus ransomware i el desplegament d’altres eines orientades a contenció i remediació. El nou sistema de ciberseguretat de la Paeria incorporarà intel·ligència artificial i monitoratge en temps real, de totes les infraestructures digitals municipals amb 182 servidors, 28 fonts, 62 servidors web, 28 barreres i 1.800 usuaris amb ordinador. L’alcalde Miquel Pueyo ha destacat la necessitat del SOC en un context mundial on els atacs informàtics són cada vegada més freqüents. La tinent d’alcalde Jordina Freixanet ha explicat que la seva posada en marxa és gràcies als fons Next Generation, i així, la Paeria torna a ser pionera i fa un pas endavant en el procés de transformació digital de les administracions de la ciutat.

Imatge de la Factoria dels Reixos

La Factoria dels Reixos: Un espectacle únic i 100% lleidatà

La Factoria dels Reixos és un espectacle únic a tot Catalunya, pensat i fet a Lleida amb talent 100% de les terres de Ponent, que aconsegueix portar la màgia dels Reixos a tota la canalla de Lleida i dels voltants. Aquest espectacle musical va sorgir durant la pandèmia, quan el govern actual va haver de pensar i reinventar-se per tal que, tot i la covid-19, els més petits de casa poguessin seguir gaudint de la màgia dels Reis Mags, i aquest any, s’ha tornat a fer, per tercer any consecutiu i amb un èxit total, mostra de la feina ben feta. Prop de 9.000 persones han assistit en aquest espectacle musical on els més petits de casa poden veure tot allò que passa els dies abans de la nit més esperada de l’any: la nit dels Reis Mags i poden gaudir de veure com es prepara la nit dels reis, la correspondència de cada persona, els regals i fins i tot, poden veure a ses majestats, els Reis Mags d’Orient. Darrere la Factoria dels Reixos hi ha la feina d’una cinquantena d’artistes lleidatans i lleidatanes, com les companyies de teatre Lo Somriure Solidari, Zum Zum, Festuc Teatre, El Sidral, Campi Qui Pugui, els Salats, Jordi Villcampa i moltes més lleidatans del món de la cultura, les arts escèniques, músics, tècnics de so i tècnics de llum. Aquest any la Factoria de Reixos s’ha dut a terme els dies 1 i 2 de gener amb vuit sessions, on el pavelló de Barris Nord s’ha omplert de gom a gom. Cal destacar que el resultat d’aquest espectacle és gràcies al treball en xarxa i la feina ben feta. D’altra banda, cal destacar també la cavalcada dels Reis Mags, una tarda màgica, on els petits gaudeixen de l’arribada de ses majestats a Lleida. A més a més, aquest any, tota la canalla tindran una gran sorpresa, ja que s’estrenarà un nou inici, lleidatà i únic a tota Catalunya: S’incorporarà el ‘Yeti, l’home de les neus’ i anirà acompanyat de tres petits Yetis, tendres i divertits, a banda dels dos excursionistes que guien al gran Yeti pel mig de la ciutat; una aventura visual, plena de fantasia i d’humor, i amb un rerefons social sobre la sostenibilitat i convivència amb la natura i tots els éssers.

Fotografia grupal del paer en cap, Miquel Pueyo, la tinenta d'alcalde, Jordina Freixanet i el regidor Jaume Rutllant, amb els treballadors i treballadores que gestionaran el servei de la Zona Blava a Lleida.

La municipalització de la Zona Blava: un exemple de feina feta que ja és una realitat

L’Empresa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU) assumeix des de l’1 de gener, la gestió del servei d’aparcament regulat amb zona blava a la ciutat de Lleida, juntament amb el de grua i el dipòsit de vehicles. Amb aquest canvi, l’Ajuntament de Lleida passa a tenir la gestió d’aquest servei de forma pública, que des del 2001 estava externalitzada, i a més a més, amb aquest canvi s’han mantingut els 45 llocs de treball lligats al servei, que contribuiran a millorar la mobilitat a Lleida i a més, també generarà ingressos per a la ciutat. Com a novetats, els treballadors d’aquest servei lluiran un nou equipament, i també s’iniciarà la renovació dels parquímetres de la ciutat, ja que estan molt envellits. En total, se n’instal·laran 186 des d’ara i fins al març, i a més a més, amb les noves màquines, no caldrà tornar al vehicle per deixar el tiquet, sinó que es farà automàticament al identificar la matrícula al mateix parquímetre. Aquesta renovació és possible gràcies a la inversió de l’Ajuntament de Lleida amb 921.000 euros, amb fons europeus i un milió d’euros més per part de l’EMAU. Finalment, pel que fa als ingressos que generarà el nou servei, es preveuen uns 5,1 milions d’euros que corresponen: 4,6 milions per la zona blava i 500.000 € pel servei de grua i de dipòsit municipal. L’alcalde, Miquel Pueyo ha destacat que “és una jornada històrica” pels canvis que es duran a terme. “Comptem que els 45 treballadors aportin la seva experiència, lleialtat i relació amb la ciutadania, i entenguin que formen part d’una estructura que vol ser més fluida i eficaç amb la mobilitat”, ha afegit. A més, també ha destacat que “durant els pròxims mesos, els ciutadans i ciutadanes de Lleida veuran moltes novetats en la mobilitat com els nous carrils bici, la millora del funcionament del transport... construint així, una ciutat més saludable des del punt de vista de les emissions, on desplaçar-se sigui molt fàcil i els ciutadans utilitzin més el transport públic.

Foto de la presentació del Pla

Un pas més cap a la garantia dels drets humans: es presenta el Pla Director Municipal de Cooperació

El Pla Director Municipal de Cooperació de Lleida 2022-25 és un document que defineix la política de cooperació per al desenvolupament del municipi i el procediment per dur-la a terme, i neix del treball en xarxa de diferents persones i entitats.   Ahir a la tarda, el Cafè del Teatre va acollir l’acte de presentació del Pla Director Municipal de Cooperació de Lleida 2022-25: cap a la consciència, el respecte, la garantia i l’exercici dels drets humans. El document va ser presentat per la tinenta d’alcalde i regidora de Recursos Municipals, Hisenda i Salut, Montse Pifarré, acompanyada de diversos representants d’entitats que han participat en l’elaboració del Pla: la Direcció General de Cooperació al Desenvolupament, la Coordinadora d’ONGD i aMS de Lleida i la Unitat de Cooperació de la Universitat de Lleida. El Pla Director Municipal de Cooperació és un document que defineix la política de cooperació per al desenvolupament de Lleida per avançar conjuntament cap a la implementació de l’enfocament de gènere basat en els drets humans. El Pla es regeix per diversos enfocaments i principis, que són: l’enfocament de gènere i basat en els drets humans, l’enfocament feminista decolonial i interseccional, la mirada global-local, la sostenibilitat, l’alineament crític amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), la flexibilitat, la coherència de polítiques per al desenvolupament, la proximitat i la transparència. Aquest document s’ha elaborat gràcies al treball en xarxa, coordinat per la Paeria de Lleida, de diverses entitats i persones expertes en diversos àmbits, i ha comptat amb les aportacions de més de 22 entitats, 15 persones expertes i amb 12 departaments de l’Ajuntament de Lleida.

Fotografia de la presentació de la nova web de la Paeria de Lleida

La Paeria de Lleida estrena nova pàgina web

Aquest passat divendres, es va presentar la nova pàgina web de la Paeria, un dels pilars més importants sobre els quals es fomenta la transformació digital, que des del govern de l’Ajuntament de Lleida s’ha volgut dur a terme durant aquest mandat: una nova pàgina web més accessible, és més visual, més fàcil d’utilitzar, més accessible i més intuïtiva, i pretén adaptar el que es requereix digitalment i facilitar l’accés a la ciutadania.L'acte de presentació de la pàgina web es va dur a terme a la sala Alfred Perenya, i va estar conduït pel Paer en Cap, Miquel Pueyo, i per la tinenta d'alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet.  En aquest mandat s’ha apostat per les noves tecnologies a la Paeria, que permeten que les tasques del personal de la casa siguin més àgils i un canvi de millora a la nostra ciutadania, facilitant diversos tràmits de forma telemàtica i que abans no es podien fer, com els pagaments per Bizum o poder consultar les ubicacions dins del cementiri; “Són canvis que no són tangibles, però que des del govern de la Paeria creiem que són igual d’important que allò més tangible, i aquesta web, pot ser més palpable per la ciutadania per abordar nous canvis i noves transformacions en un futur, perquè la imatge de la Paeria i de Lleida en el món digital, sigui la millor i tan homogènia com sigui possible”, ha destacat el Paer en Cap Miquel Pueyo. Les noves tecnologies avancen i un dels reptes d’aquest mandat ha estat treballar per adaptar l’Ajuntament de Lleida als reptes digitals que es plantegen en l’actualitat. En una visió de futur, les institucions han d’estar a l’altura i tant actualitzades com sigui possible, com bé fan les empreses o les persones, i preparar a Lleida per ser una ciutat moderna i de futur. L’objectiu d’aquesta nova pàgina web és posar les persones al centre en el món digital i facilitar i millorar l’agilitat de tràmits, consultes i recerques. “L’ordre és essencial, i en una pàgina que feia més de 12 anys que estava en funcionament, l’ordre i la política de webs no existia.

L'Alcalde de Lleida Miquel Pueyo i el regidor Jaume Rutllant visitant les obres.

Comencen les obres de reconstrucció de la muralla de la Seu Vella

Les actuacions s’estan duent a terme en el tram que es va esllavissar l’abril del 2021 entre els baluards de la Reina i Louvigny, que es refà respectant la tècnica de construcció original i aprofitant els materials.   L’Ajuntament de Lleida ha iniciat les orbes de reconstrucció de la muralla de la Seu Vella a la part que es va esllavissar el mes d’abril de l’any passat, entre el baluard de la Reina i el de Louvigny. Durant l’any passat s’hi van fer obres per estabilitzar el talús i retirar la runa, a més de treballar en el projecte de reconstrucció, que ara es fa en dues fases. La primera tindrà una durada de sis mesos amb un pressupost de 291.704,56 € i consisteix en la reconstrucció del tram esllavissat, d’uns 20 m de llargada i 4 m d’alçària, restituint la topografia de la plataforma i aprofitant, en el possible, les pedres originals. D’altra banda, la segona fase i amb un pressupost similar, es licitarà pròximament i consistirà a completar el paviment de la plataforma superior, el mur-blanc i les baranes. Aquestes obres van finançades per l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya. D’altra banda, més endavant també s’abordarà una altra obra a càrrec del Consorci del Turó amb una inversió de 426.000 €, aportats entre la Diputació de Lleida i el fons FEDER, per una primera restauració i consolidació de la zona del Baluard del Rei, el Contra baluard del Rei i el Baluard de la Punta del Diamant. El Paer en Cap Miquel Pueyo ha destacat que el treball que s’està duent a terme no només és de reconstrucció sinó també de conservació d’un determinat model constructiu. “A tots ens hauria agradat fer-ho més ràpid, però és una feina que requereix la tramitació habitual d’una obra, la conservació, la interpretació i el manteniment d’una estructura constructiva característica d’una etapa històrica molt important

Roda de premsa d'informació sobre la rehabilitació de l'edifici

Ha arribat el torn del xalet dels Camps Elisis

Més i més projectes desencallats, més i més notícies que posen Lleida, els seus barris, els seus recursos i les seues oportunitats al centre. Aquesta setmana anunciàvem una altra bona nova vital per a la dinamització cultural i social de la ciutat de Lleida, fruit d’un treball ingent entre Paeria i Generalitat. La carpeta lleidatana no s’atura i el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha concedit una subvenció de gairebé 180.000 € per rehabilitar el xalet dels Camps Elisis, que permetrà abordar l'obra -on la Paeria posarà l’altra meitat de la inversió-, que tindrà un pressupost total de 355.957 euros . Feia molts anys que el xalet noucentista dels Camps Elisis, l’antic River Cafè, esperava una solució per a rehabilitar l’estructura. Es va acabar de construir el 1926 i forma part del Catàleg de Béns Protegits de la ciutat. El xalet és un dels emblemes dels Camps Elisis, juntament amb el Palau de Vidre -que també serà rehabilitat gràcies als fons Next Generation. Gràcies a la subvenció atorgada pel Departament de Cultura, la rehabilitació del xalet serà una realitat durant el 2023 i el 2024. A la llista del Pavelló de Vidre, de l’Institut de Cappont, de l’Equipament Comunitari per a Múltiples Usos, del polígon Torreblanca Quatre Pilans, li hem de sumar, doncs, el xalet dels Camps Elisis, un nou projecte de ciutat que aquest govern desencalla. I no ens aturarem aquí. Però quan i com farem la rehabilitació del xalet dels Camps Elisis? Ara mateix es treballarà en la rehabilitació de l’edifici. Les dues idees que, a priori, es contemplen són fer una concessió de tot l’espai per a usos de restauració i/o culturals o bé una fórmula mixta que combini la concessió amb un espai cultural de gestió municipal. Volem que la decisió sobre els usos que haurà de tenir l’edifici sigui compartida, per això obrirem un espai de diàleg que lideraran les regidories de barri i de Cultura per tal de comptar amb la participació del veïnat de Cappont i de tota la ciutadania en general.