Miquel Pueyo participa en la inauguració dels premis VOC d’Òmnium Cultural

Secció Local
La Llotja ha acollit la inauguració de la 5a edició dels premis VOC (Versió Original en Català) d’Òmnium Cultural. En aquest acte amb aforament limitat s’ha realitzat la primera projecció dels curtmetratges d’aquest any i un debat sobre el futur de l’audiovisual català i la cultura.

L’alcalde, Miquel Pueyo, ha participat en la inauguració d’aquesta mostra, que aquest any, com a novetat, es podrà veure a través de la plataforma de distribució en línia de cinema i sèries íntegrament en català FilminCAT. La mostra d’Audiovisuals en Català es podrà gaudir en una quarantena de localitats de Catalunya fins el dia 28 de febrer, amb totes les mesures per la Covid-19.

El paer en cap ha destacat que el compromís amb la llengua i cultura catalanes d’Òmnium Cultural és un compromís compartit amb el de la Paeria: ​“La nostra voluntat de preservar la llengua amb fermesa i normalitat des de la Paeria és inalterable”. També ha recordat la necessitat que les institucions donin suport “sense esquerdes pels sectors que han patit més el canvi de paradigma” arran de la Covid-19 i ha reivindicat el valor de la cultura, un sector que “col·labora a donar sentit a la vida, a alimentar l’esperit crític i és el motor econòmic per a moltes persones i famílies”.

En el lliurament dels Premis VOC l’alcalde ha reivindicat la llibertat dels presos polítics: “No puc parlar del president Jordi Cuixart sense condemnar, una vegada més, la injustícia a què ha estat i està sotmès, juntament amb els altres presos i preses polítiques. La presó per a homes i dones justos mai no hauria de ser una opció i cal repetir-ho incansablement”.