Esquerra Republicana de Lleida homenatja l’alcalde Vives amb la voluntat de seguir treballant per la Memòria Històrica

Secció Local
La Secció Local d’Esquerra Republicana a Lleida, juntament amb el Jovent Republicà de Lleida, han organitzat un acte d’homenatge a la figura de l’alcalde republicà Antoni Vives amb la voluntat de “fer justícia i apropar la seua figura als lleidatans i lleidatanes”, tal i com ha explicat el Paer en Cap Miquel Pueyo, que ha estat l’encarregat d’obrir l’acte.

L’alcalde Pueyo també ha volgut destacar i posar en valor el “fil de plata” que l’uneix amb l’alcalde Vives i amb tots els alcaldes republicans de la ciutat de Lleida, i ha assegurat que “la recuperació de la memòria històrica de la nostra ciutat és una assignatura que vam assumir com a prioritària tan bon punt vam entrar al govern”.

L’acte ha comptat amb la presència de l’historiador i divulgador Josep Maria Solé i Sabaté, del director executiu de la Fundació Irla, Josep Valls, i d’una de les netes de l’alcalde Vives, Montse Vives.

Montse Vives ha parlat del seu avi “el padrí Tonet” com “un home de carrer, humà i sociable, que es donava a la gent. Això li va suposar moltes alegries però també molts desenganys”. Vives ha estat l’encarregat de relatar la cara més familiar i personal del polític lleidatà, un dels fundadors de les Joventuts Republicanes de Lleida.

Solé i Sabaté ha estat l’encarregat de posar-hi el context històric de la Segona República, mentre que Valls ha explicat la història de la fundació d’Esquerra Republicana i de les Joventuts Republicanes i del paper que hi va tenir l’alcalde Vives.

Al finalitzar l’acte, la Secció Local i el Jovent Republicà han fet entraga d’un ram de flors a la neta d’Antoni Vives, Montse Vives.