ERC i Jovent Republicà demanen al Ple de la Paeria mesures per detectar i prevenir malalties mentals entre els joves

Grup Municipal
Demanen seguir lluitant per millorar les condicions de les persones amb trastorns mentals així com les seves famílies, amb un pla específic en col·laboració entre totes les administracions implicades.

El grup municipal d’Esquerra Republicana – Acord Municipal presentarà al Ple de la Paeria d’aquest divendres, 30 d’abril, una moció en nom del Jovent Republicà de Lleida per reclamar mesures de prevenció, detecció i suport a la salut mental del jovent de la ciutat.

El text insta a l’Ajuntament de Lleida a seguir lluitant per millorar les condicions de les persones amb trastorns mentals així com les seves famílies, amb un pla específic en col·laboració entre totes les administracions implicades i a promoure la creació d’espais i canals informatius i d’atenció a la salut mental a Lleida així com la posada en marxa de campanyes conscienciació i intervencions per promoure la salut mental del jovent.

“El Jovent Republicà considerem fonamental la tasca de detecció precoç i prevenció prèvia per tal d’evitar arribar a situacions límits que només suposen la punta de l’iceberg” afirma Clàudia Lara, secretària d'organització i política municipal del Jovent Republicà Lleida.

Des del grup d’ERC-AM, el regidor de Joventut Ignasi Amor ha destacat la importància de portar a debat del plenari aquesta problemàtica: “Amb el confinament i les restriccions de la Covid, el jovent ha vist reduïda la pràctica esportiva, les classes en format virtual, el tancament de serveis i limitació de l’oci o la reducció de franges horàries de mobilitat. Són aspectes que afecten a tota la població, però que en l’etapa de l’adolescència i joventut esdevenen agreujants i creen un escenari molt perillós”.

La moció també vol posar en valor la tasca de totes les entitats que treballen per la sensibilització, el reconeixement i la defensa de les persones amb algun tipus de problema de salut mental així com les entitats juvenils que durant el confinament han treballat per posar dades sobre la taula i fer evident el greuge d’aquesta problemàtica, com el Consell Nacional de la Joventut o la Federació de Salut Mental Catalunya, i que es tinguin en compte en la presa de decisió, disseny i implementació de polítiques públiques d’atenció a la salut mental.