Es posa en marxa el projecte "Conviu al barri" al Centre Històric

Grup Municipal
L’Ajuntament de Lleida posa en marxa el projecte “Conviu al Barri” amb l’objectiu de promoure el Centre Històric i millorar-ne la convivència a partir de dos línies de treball: la creació de circuits saludables i la mediació intercultural per fomentar el civisme, la convivència i la visió positiva del barri.

El projecte l’han presentat l’alcaldessa accidental de Lleida, Jordina Freixanet, l'edil de Recursos Municipals i Salut i  Presidenta del Consell de Zona 01, Montse Pifarré, i la regidora de Consum, Comerç, Mercats i Participació Ciutadana, Marta Gispert. L’acte, que s’ha realitzat davant del Centre Cívic del Centre Històric, a la plaça de l’Ereta, ha comptat amb la presència de les setze entitats que hi han participat.

La iniciativa de "Conviu al barri" neix del grup de dinamització permanent del Consell de Zona 01, específicament de les recentment creades comissions de manteniment i convivència i mediació i diversitat. S’ha estat treballant amb la col·laboració de moltes entitats del barri amb l’objectiu de visibilitzar el Centre Històric de Lleida de forma positiva promovent els circuits saludables per la zona aixi com la convivència entre veïns i veïnes.

Per la seva banda, Ibrahima Bao, de l'Associació de Senegalesos, ha mostrat la seva satisfacció per l’inici d’aquest programa: “Se’ns ha brindat l’oportunitat de començar a treballar des de la base construint diferents projectes que pensem que són la base per lluitar contra la fragmentació de les entitats al Centre Històric mitjançant la mediació natural, l'organització de petites activitats comunitàries fomentant el civisme, la comprensió mútua, la convivència i la cohesió social”.

En finalitzar l'acte, Freixanet ha agraït la implicació de tot el teixit social: “Petites accions com aquesta ens fan crear xarxa i unir de forma conjunta, entitats, administració i ciutadania en la recerca de solucions plantejades des de la corresponsabilitat de tota la comunitat veïnal.”