Més de 1.500 infants i joves han participat en els programes educatius d’estiu

Grup Municipal
Les estades d’estiu municipals Estiu de Petits, Estiu de Joc i Esportmania finalitzen la temporada amb un rècord de participants

En aquests mesos de juliol i agost, els infants i joves de Lleida han gaudit de les activitats lúdiques i educatives que ofereix l'Ajuntament de Lleida. La Regidoria d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes treballa en aquests projectes educatius amb la voluntat d’oferir a les famílies de la ciutat una alternativa d’oci i de formació per tal que els seus fills i filles aprenguin a través del joc i interaccionant amb la resta de companys i companyes.

L’Estiu de Petits és un recurs de lleure educatiu per a nens i nenes d’1 i 2 anys. L’objectiu principal és tenir cura i atendre els infants d’aquestes edats durant les vacances d’estiu, ajudant a les famílies en la conciliació de la seva vida laboral i familiar. Es pretén aconseguir que gaudeixin de diferents activitats que contribueixin al seu desenvolupament maduratiu i al seu procés de socialització, i, alhora, que segueixin amb els hàbits personals i socials, d’higiene, horaris, alimentació o aprenentatge.

L’Estiu de Joc és un recurs de lleure educatiu per a infants de 3 a 11 anys. Les activitats tenen com a objectiu treballar l’educació d’hàbits i valors com la convivència, la participació, la cooperació, l’escolta activa, la solidaritat, així com estimular globalment les capacitats dels infants. Les activitats s’estructuren en el marc d’un projecte pedagògic comú i es programen al voltant d’uns eixos temàtics que es desenvolupen a través del joc, l’expressió plàstica, el coneixement de l’entorn, la cura del medi ambient o la música.

Aquest estiu s’han complert 40 anys del programa Esportmania. La Regidoria d’Esports i Activitat Física organitza aquest projecte per a nois i noies de 4 a 14 anys realitzant activitats esportives, aquàtiques i de lleure, a diferents barris de la cuitat. Esportmania ha ofert quatre torns i s’ha fet a Secà, Bordeta, Pardinyes i Cappont al juliol i agost, i a Balàfia també al juliol.

De cara a properes edicions, es farà una avaluació acurada i es tindran en compte les opinions de les famílies, que sembla que valoren molt positivament la tasca dels monitors i monitores i la programació de les diferents activitats i visites realitzades.