Homenatge a les víctimes del bombardeig del 1937

Grup Municipal
L’acte d'homentage, que l’any passat es va limitar per la pandèmia, recupera el format habitual amb presència d'exalumnes del Liceu Escolar, familiars d’antics estudiants ja difunts i públic general

El paer en cap, Miquel Pueyo, acompanyat de la tinent d’alcalde Sandra Castro i de representants de la Corporació Municipal, ha presidit la commemoració, que ha tingut lloc a l'avinguda de Blondel, en el punt on es trobava el Liceu Escolar que assenyala l'escultura “Memòria, dignitat i vida”.

La commemoració ha començat amb un relat contextualitzat sobre els fets del 2 de novembre de 1937, conduït per l’historiador Oriol Bosch. Després dels parlaments del paer en cap i de la tinent d’alcalde, s’ha realitzat una actuació musical i escènica a càrrec d'una alumna del Conservatori Municipal i de professores de l’Aula Municipal de Teatre.

En el seu parlament, l’alcalde ha remarcat que “d’una acció de terror i barbàrie, fa temps que la Paeria ha construït un acte on posa la paraula, la música, el silenci i la trobada cívica al servei de la Pau”. Pueyo ha assenyalat que “els feixismes, les guerres i les amenaces a la democràcia i a les llibertats són vius i, per tant, les societats hem de recordar ferides importants com el bombardeig de 1937 a Lleida, perquè res semblant a això pugui tornar a passar”.

En aquest sentit, ha emplaçat la ciutadania a ser partícip de les accions de Memòria Històrica que es duen a terme a Lleida: “El treball de Memòria Històrica s’ha de continuar fent perquè és una garantia de record, permet establir un para-xoc enfront del ressorgiment del feixisme i ideologies d’aquest tipus”.

Per la seva banda, Sandra Castro ha afirmat: "Avui fem un acte de record a la memòria de les víctimes i de les seves famílies, però també un acte de record a la vida, la dels i les supervivents". La regidora ha destacat la presència de dos exalumnes del Liceu Escolar, Jordi Quílez i Ramon Ortín, de la família Godàs i dels familiars d’antics estudiants ja difunts.