El paer en cap, Miquel Pueyo, se sotmetrà a una qüestió de confiança davant del Ple

Grup Municipal
El paer en cap, Miquel Pueyo, es sotmetrà a una qüestió de confiança davant del Ple municipal al gener, després que el ple hagi rebutjat avui en sessió extraordinària el projecte de pressupostos per al 2022 per 13 vots en contra, 12 a favor i dues abstencions.

Pueyo ha afirmat que “en el cas d'un bloqueig institucional, els alcaldes disposem d'una bala de plata, que efectivament utilitzaré”. “Vostès no ens abocaran, amb aquesta coalició singular, circumstancial, que va des del Comú als regidors no adscrits, a una pròrroga de pressupostos. Per responsabilitat amb els 141.000 ciutadans de Lleida els anuncio amb tota tranquil·litat però també amb tota contundència, que davant la situació de bloqueig plantejada d'un assumpte de tanta transcendència per a l’activitat municipal com és el pressupost, i d'acord amb el marc legal, l’oposició queda emplaçada a aquesta disjuntiva”, ha afirmat.

Segons preveu la normativa, si l’alcalde supera la qüestió de confiança, els pressupostos queden automàticament aprovats. En cas contrari, els grups disposaran d’un termini d'un mes per a presentar una moció de censura amb candidat alternatiu a alcalde. Si no ho fan o si aquesta no prospera, s'entendrà atorgada la confiança i aprovat el projecte de pressupostos.

Abans de la votació, el paer en cap ha recordat que el ple extraordinari s’havia convocat “perquè els dos grups que constitueixen el govern van arribar a un acord amb el Comú pels pressupostos en el que creiem era un exercici de responsabilitat” . “La ciutat ens està demanant que més enllà de la legítima discrepància partidista i de la diversitat de les legítimes ambicions personals i polítiques que cadascú pugui tenir ens estan demanant que pensem en el conjunt de la ciutat i mirem més enllà”, ha afegit.

La tinenta d’alcalde Montse Pifarré ha presentat abans de la votació el projecte de pressupostos i ha destacat que es tracta d’uns comptes “expansius, destinats a la recuperació de la ciutat, que aposten per les grans transformacions de país i que aprofiten l’arribada dels fons europeus per construir la Lleida del 2030”.

Pifarré ha destacat l’important salt endavant en inversions, fins a 25,3 milions d’euros, orientades a la transformació social, democràtica, feminista i verda que defensa el govern municipal i a “donar una empenta a la recuperació econòmica després del sotrac ocasionat per la pandèmia, sense deixar ningú enrere”. A més, ha recordat el compromís del govern municipal per l’acord amb el grup del Comú de Lleida, amb 12 reunions i 45 punts d’accions pactades.