Miquel Pueyo reitera que el projecte que impulsa Eurofund a Torre Salses no és compartit pel govern municipal i que posaria en risc l'eix comercial del centre i de barris

Grup Municipal
L’Ajuntament de Lleida convocarà una reunió en els pròxims dies amb totes les associacions i patronals com Pimec i Fecom del sector del comerç de la ciutat per tal de debatre conjuntament sobre el futur model comercial de la ciutat. Així ho ha anunciat avui el paer en cap, Miquel Pueyo, qui també ha explicat que obrirà una ronda per parlar amb tots els grups municipals i regidors no adscrits perquè expressin obertament el seu posicionament polític davant del projecte comercial que impulsa la promotora Eurofund a la zona de Torre Salses, entre La Bordeta i Magraners.

Parlarem amb tots els grups municipals de la Paeria i els demanarem que exposin obertament el seu posicionament polític respecte a si volen que tiri endavant aquest projecte i el model comercial que comporta, ara que tenim motius objectius i palpables per comprovar que es tracta d’un projecte amb mitjanes i petites botigues”, ha afirmat Pueyo.

Hem tingut accés a la sol·licitud de llicència comercial com a administració interessada i de la revisió d’aquests documents i de la presa en consideració del que han explicat aquest matí els promotors observem que ja no s’està parlant d’un parc de mitjanes superfícies sinó d’una galeria de botigues en format de centre comercial. Acceptar això significa que una part de l’estructura comercial de Lleida actualment ubicada a la Zona Alta i l’Eix es traslladi fora de la ciutat”, ha declarat.

L’alcalde ha reiterat que aquest projecte “no encaixa en el model comercial que defensa aquest govern” i que va obtenir un suport majoritari de la ciutadania de Lleida a les urnes. L’alcalde ha defensat que existeix un “consens ampli” a la ciutat envers la voluntat de desenvolupar una “ordenació comercial equilibrada i integrada a la xarxa urbana que potenciï i complementi l’oferta existent actual de petits i mitjans establiments i defugi les grans concentracions comercials a la perifèria”.

Pueyo ha destacat que el projecte presentat avui per la promotora que impulsa aquesta operació ha modificat el seu plantejament inicial de parc de mitjans i grans superfícies per una galeria comercial amb botigues petites, i ha alertat del risc de desertificació comercial que això suposa per als barris i els principals eixos comercials de la ciutat, com ha passat, ha explicat, a Tarragona. A més a més, ha remarcat que una iniciativa com la que es planteja a Torre Salses “té implicacions importants pel que fa a l’ordenació de la ciutat i, de retruc, en aspectes clau com són la cohesió social als nostres barris, la mobilitat i la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic”.

"Apostem per una ordenació comercial equilibrada, integrada a la xarxa urbana que complementi i potenciï l'oferta existent de petits i mitjans establiments. Un model que defuig de les grans concentracions a la perifèria i que creu en el comerç de proximitat, en aprofitar la gran oportunitat que suposa el Pla de l'Estació i en la revitalització dels espais buits als barris" ha sentenciat l'alcalde.

Pel que fa als tràmits urbanístics relacionats amb aquest projecte, Pueyo ha indicat que “actuem amb molta responsabilitat i sent molt rigorosos amb la normativa i els nostres deures com a administradors públics, però sense oblidar tampoc el nostre compromís amb el model de ciutat que volem”.

Per aquest motiu, en les reunions amb els grups polítics i els regidors no adscrits de la corporació el que farà el govern “és explicar què és el que s'ha sol·licitat realment per a veure si els que es van pronunciar favorablement al projecte en el seu moment ara que tenim la lletra petita hi continuen donant suport”. “Per part nostra tenim molt clar que apostem per un model comercial integrador, que doni vida a tots els barris i que potenciï justament que les persones que vulguin desplaçar-se a la ciutat hi entrin i vinguin a passar el dia i defugir aquests models que no s'ajusten a les necessitats de la ciutat”.

El paer en cap, Miquel Pueyo, ha reiterat avui que el projecte que impulsa la promotora Eurofund a Torre Salses no és compartit pel govern municipal i ha alertat que la creació d’una galeria de locals petits i mitjans a la perifèria posaria en risc de desertificació els eixos comercials del centre i els barris

"El projecte que la promotora Eurofund ha presentat avui no és el que s'havia explicat inicialment. No estem parlant d'un "parc de mitjanes i grans superfícies", sinó d'una galeria de botigues en format de centre comercial. Volem traslladar l'Eix Comercial i la Zona Alta a Torre Salses?" ha manifestat Pueyo.
"No oblidem el nostre compromís amb el model de ciutat que volem. Aquest és un camí que volem recórrer plegats amb tot els agents implicats i amb la ciutadania, ja que ens hi juguem com volem que sigui la Lleida del futur." ha finalitzat el Paer.

Es recorda que l'Ajuntament va signar un conveni amb el promotor d’aquest projecte “partint de la premissa que es faria un parc de mitjanes” i, per tant, ara s’haurà d’analitzar què succeeix si aquest compromís s’incompleix.