Presentació del projecte de conciliació familiar "+ Temps x tu"

Grup Municipal
Sota el nom “Més temps per tu” arriba a la ciutat un servei que vol ajudar en la conciliació de les famílies lleidatanes. És un projecte pilot de cura i d’atenció als infants que podran fer servir totes les famílies de la ciutat.

A partir del dia 19 d’abril, les famílies lleidatanes tindran més temps per elles. I és que es posa en marxa la iniciativa “+ temps x tu”, un servei gratuït adreçat a totes les famílies empadronades a Lleida.

El paer en cap, Miquel Pueyo, i la tinenta d’alcalde, Sandra Castro, han presentat aquest projecte de cura puntual d’infants. “Més temps per tu”, pretén oferir un entorn de lleure educatiu i social. A més, amb aquesta iniciativa es vol fomentar la coeducació i la convivència entre diferents comunitats.

Tal com ha explicat Castro, en el projecte es donarà prioritat a les persones amb més dificultat de conciliació. “Es prioritzarà a les famílies monoparentals, a les mares i a les tutores legals víctimes de violència masclista, a les dones en situació d’atur de llarga durada i a les majors de cinquanta-dos anys”.

Del 19 d'abril al 23 de juny, la iniciativa “Més temps per tu” estarà en fase pilot. En aquests mesos, el servei s’oferirà entre setmana, les tardes de dilluns a divendres, a les escoles Sant Josep de Calassanç i Pràctiques I. Els caps de setmana estarà actiu al matí i a la tarda a les ludoteques de Balàfia, Bordeta i Centre Històric. Així, la Regidoria el prestarà durant el període de curs acadèmic, en cinc espais diferents de tres zones de la ciutat: tres ludoteques municipals i dues escoles d’educació infantil i primària públiques.