El passat i el futur es donaran la mà en la nova estació d’autobusos

Grup Municipal
El paer en cap, Miquel Pueyo, explicant als mitjans de comunicació el projecte de la nova estació d'autobusos de Lleida
L’estació d’autobusos estarà situada al costat de l’estació de trens de “Lleida-Pirineus” i serà finançada amb fons europeus

Recuperar un edifici de gran interès arquitectònic i donar resposta a l’actual demanda de mobilitat que la ciutat necessita. Amb aquests objectius, la Paeria de Lleida i el Departament de la Presidència i de Polítiques Digitals i de Territori han iniciat el procés d’informació pública del projecte de la nova estació d’autobusos de Lleida. L’estació es construirà al costat de l’estació de trens per potenciar la intermodalitat del transport públic i s’ubicarà entorn de l’antiga fàbrica farinera de la Meta i de l’edifici dels Docs. La construcció serà moderna, però també posarà en valor i protegirà un edifici que pertany al patrimoni històric de la ciutat, fet que permetrà que els ciutadans coneguin els Docs, un equipament de gran interès arquitectònic que es rehabilitarà. Tal com ha indicat Miquel Pueyo, paer en cap de Lleida, la nova estació d’autobusos serà “una millora que havia estat llargament reivindicada i que a més, ens permetrà superar la situació indigna que hem heretat de l’antiga estació, actual baixador del carrer Saracíbar, i també ens permetrà a la ciutadania de Lleida, accedir a un bé patrimonial com són els Docs”.

La inversió estimada del projecte per a la construcció de la nova estació d’autobusos és de 40 milions d’euros, que seran finançats pel Departament a través de fons europeus Next Generation.

El nou equipament ocuparà una superfície d’11.600 m2 i l’accés a l’estació es planteja a través d’un volum singular de vidre que s’elevarà per sobre de l’alçada de la coberta de l’edifici dels Docs, fet que permetrà que els visitants vegin la façana rehabilitada d’aquest emblemàtic edifici. En aquest espai hi haurà els taulells d’informació i des d’aquí s’accedirà al vestíbul on es vendran els bitllets i a les vint-i-vuit andanes que hi haurà a l’estació. Pueyo ha manifestat que amb aquest projecte, la ciutat de Lleida “tindrà una estació amb més capacitat, amb més centralitat urbana, tal com es construeixen les estacions d’autobusos a les principals ciutats europees, és a dir, al costat de la del ferrocarril, un fet que donarà un gran impuls al transport públic de la ciutat de Lleida i al de les poblacions del seu entorn”.

La nova estació d’autobusos serà una realitat que construirà una Lleida connectada i oberta al futur.