Presentació de vuit projectes de Drets Socials als Next Generation per millorar el model de cura i l’atenció de les persones

Grup Municipal
L’alcalde Miquel Pueyo ha explicat que són actuacions per millorar l’assistència i el servei a la ciutadania, amb l’aplicació d’innovació i noves tecnologies. "Els projectes Next Generation impliquen una gran capacitat econòmica i transformadora; per tant, aquest és un moment transcendental per al futur de la ciutat".

El conjunt de projectes presentats comporten una inversió de 6 milions d’euros, dels quals se sol·licitarà la subvenció de 4,9 M€ i la Paeria aportaria la resta (un milió d’euros). L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha assegurat que són una oportunitat per a la xarxa de serveis socials de la ciutat per fer un salt de qualitat i de futur i per construir entorns més sostenibles, digitals i pensats, adaptats i accessibles per a les persones.

En la presentació s'ha informat de les propostes que s’han aprovat a la Junta de Govern Local i que es presentaran a la convocatòria del departament de Drets Socials, oberta per la Generalitat de Catalunya en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR) dins els fons europeus.

Pueyo ha afirmat que "la innovació i les noves tecnologies s’han de posar al servei de la ciutadania per garantir sense excepció els drets i la igualtat en l’accés d’oportunitats socials i econòmiques per tal que els serveis arribin a tothom". Ha afegit que "cal posar l’atenció en les persones perquè rebin un millor servei i se sentin més ateses; per això, s’ha de fer un pas endavant cap a un model no tan institucionalitzat i generar entorns més propers, saludables i humans".

La tinenta d’alcalde Jordina Freixanet ha detallat els projectes presentats, que s’han treballat transversalment amb diferents àrees de la Paeria -en aquest cas, Serveis Digitals i Urbanisme- i que aportaran en la transformació dels serveis socials. Freixanet ha insistit en el treball tècnic que s’està fent a les diferents convocatòries perquè la ciutat pugui beneficiar-se d’aquestes ajudes. Els tres projectes amb més envergadura econòmica són el de nous canals de comunicació i gestió, el nou model d’atenció a les llars sènior i la digitalització dels serveis socials.

Next Generation per a habitatge social

La Paeria opta a la subvenció dels fons europeus sobre habitatge social per línia de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, participant en la selecció de propostes d’actuacions per al finançament del Programa d’Ajuts a la Construcció d’Habitatges en arrendament social en edificis energèticament eficients. L’objecte de la línia és la disposició de sòl municipal per construir habitatge social. Per això, han proposat 7 solars per construir-hi 155 habitatges socials. En concret són dos solars municipals ubicats als Blocs Joan Carles (Mariola) i a Cardenal Remolins (entre Noguerola i Clot) per a 40 habitatges i cinc solars més, que són propietat de l’Empresa Municipal d’Urbanisme, amb 115 habitatges.

Altres propostes

A més dels que avui s’han exposat, fins ara s’han presentat 19 propostes, de les quals la Paeria ha presentat 15 directament i la resta, s’han sol·licitat a través de la Fundació Lleida 21, la Fundació la Llotja i el Centre de Negocis i Convencions.

De moment, s’han obtingut ajudes per 6 projectes, per un import d’11 milions d’euros i que impliquen un volum d’inversió de prop de 16 milions. Alguns són la proposta per transformar la mobilitat a la ciutat, amb la posada en marxa d’una Zona de Baixes Emissions (ZBE) i l’impuls del transport públic; el projecte per renaturalitzar i potenciar de zones verdes, o actuacions per transformar i modernitzar digitalment d’administració.

En total, el conjunt de projectes presentats suposen una inversió d’uns 61 Milions d’euros i s’han sol·licitat ajudes per un valor de prop de 43 milions.