El Govern del PSC incompleix el Reglament de Llengua Catalana de la Paeria vigent instal·lant cartells bilingües

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem, Convergència i Unió i la Crida per Lleida-CUP han denunciat aquest dimarts que l’equip de Govern està incomplint el Reglament de la Llengua Catalana de la Paeria vigent i ha començat a instal·lar cartells informatius en català i castellà a diferents punts de la ciutat. Per això han anunciat que demanaran empara a la Direcció General de Política Lingüística.

Davant un rètol bilingüe situat a la zona d’aparcament del Barris Nord, representants dels tres grups han denunciat la vulneració de l’article 14 del Reglament, que diu: ‘La retolació pública de tota mena s'ha de redactar únicament en català'.

El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha lamentat que cartells com aquest demostren que ‘a Lleida s’està produint un atac sistematitzat i del tot inacceptable cap a la convivència lingüística i el català’ i que ‘malversar espai, temps i diner públic en cartells bilingües és una despesa inútil’.

Així, Vega ha assegurat que ‘no serveix de res posar dues vegades la mateixa informació en català i castellà en una ciutat que no té només dos llengües’ i ha recordat que ‘com a mínim el 15% de la població de Lleida té altres llengües i, per tant, no és vàlid dir que no s’entenen els cartells en català’. Segons Vega, l’objectiu és ‘crear una confrontació on no hi és’.

Els grups consideren que el Govern municipal ha començat a implantar el bilingüisme de forma discreta i sense la modificació del reglament, que hauria de passar pel ple, per evitar la confrontació pública amb els partits polítics i els ciutadans.