ERC, CiU i la Crida reclamen al Govern de la Paeria que compleixi la recomanació del Síndic i usi el català com a llengua preferent

Els Grups Municipals d'Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem, Convergència i Unió i la Crida per Lleida-CUP exigeixen al Govern de la Paeria que compleixi les recomanacions del Síndic de Greuges de Catalunya, que aquest divendres ha reclamat a l’Ajuntament de Lleida que, d'acord amb la Llei de política lingüística, assumeixi l’obligatorietat "d'emprar el català normalment en les comunicacions i les notificacions adreçades a persones físiques o jurídiques residents en l'àmbit lingüístic català", així com de fomentar la imatge pública i l’ús del català".
Els tres grups valoren positivament l’informe del Síndic de Greuges i consideren que demostra que l’Ajuntament de Lleida vulnera el Reglament d’Usos de la Llengua Catalana i els drets lingüístics dels lleidatans i lleidatanes.
CiU, ERC-Avancem i la Crida es ratifiquen en el fet que la Paeria ha de fomentar i tenir cura en l’ús del català, com a instrument bàsic i de cohesió, per adreçar-se a la ciutadania i que ha de fer prevaldre la llengua catalana com a llengua preferent, sense excloure l’ús del castellà si algú ho demana.
Així, les tres formacions afirmen que el bilingüisme no es pot convertir en un instrument polític per arraconar el català en l’administració pública municipal.
Cal recordar que els grups municipals de CiU, ERC-Avancem i la Crida van demanar empara a la Sindicatura de Greuges de Catalunya el passat 19 de maig davant la vulneració de la normativa lingüística vigent a l’Ajuntament de Lleida i posteriorment es van reunir amb el Síndic l’1 de juny per entregar-li més documentació sobre aquesta qüestió.
Els tres grups van alertar al Síndic que el pacte entre el PSC i Ciutadans ha suposat una regressió de l’estatus de la llengua catalana i una modificació encoberta del reglament d’usos lingüístics, que ja s’està duent a terme.