ERC instal·la parades per demanar la llibertat dels presos polítics i denunciar la repressió de l’Estat espanyol

Secció Local
Dissabte es recolliran adhesions al manifest de la campanya Free Junqueras a Pardinyes i a la plaça Sant Joan

La Secció Local d’Esquerra Republicana i el grup municipal ERC-Avancem organitzen aquest dissabte una macroparada informativa a Lleida dins la campanya Free Junqueras que es durà a terme simultàniament a tot Catalunya. A la capital del Segrià, la parada s’instal·larà durant el matí al mercat de Pardinyes i, a la tarda, a la plaça Sant Joan.
Una de les principals accions que es promourà a les parades és la recollida d’adhesions al manifest Freejunqueras.org, en què es reclama la llibertat dels presos polítics -personificats en la figura del vicepresident de la Generalitat i president d’Esquerra Oriol Junqueras- i es denuncia la situació dels membres del Govern exiliats i la vulneració dels drets fonamentals per part de l’Estat espanyol.
A les parades també hi haurà un espai per escriure cartes als presos polítics i es repartirà material informatiu de la campanya.
La campanya Free Junqueras va néixer en motiu dels 100 dies d’empresonament d’Oriol Junqueras i està impulsada per un grup de persones d’orígens diversos que compten amb el suport d’Esquerra Republicana. En formen part des de veïns de Sant Vicenç dels Horts fins a docents, estudiants i personal de la Universitat Autònoma de Barcelona i altres membres de la societat civil.