Lleida commemora el Dia de la Ciutat Educadora

El Saló de Sessions de la Paeria de Lleida acull l'acte del Dia de la Ciutat Educadora, una jornada que commemora els drets dels infants, dels adolescents i dels joves i el dret a la formació i a l'educació.

Aquest dimecres, 30 de novembre, la ciutat de Lleida ha commemorat el Dia de la Ciutat Educadora, una diada que commemora i recorda que cal seguir treballant per posar els drets de totes les persones al centre, sobretot, els drets dels infants, dels adolescents i de la joventut.
En l'acte, s'ha fet balanç del darrer any de "Lleida, ciutat educadora" i s'han explicat diverses iniciatives educadores que s'han dut a terme gràcies a la Paeria i a la regidoria d'Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes. A més, s'ha presentat la iniciativa "BOOOM", un projecte d'aprenentatge i servei que inclourà accions en consonància amb el lema "Ciutat Educadora, espai de pau i d'oportunitats".

Sota el lema "Ciutat Educadora, Ciutat de Pau i d'Oportunitats", Lleida ha commemorat aquesta diada, que vol recordar que, durant aquest mandat, Lleida s'ha consolidat com a Ciutat Educadora, ja que s'han dut a terme polítiques educadores i polítiques feministes i, a més, s'han desencallat diversos projectes relacionats amb l'àmbit educatiu.

Durant aquest mandat s'ha desencallat un projecte que portava molts anys encallat: l'Institut de Cappont, una reivindicació històrica del barri que, el grup municipal d'Esquerra Republicana a la paeria de Lleida va assumir com una prioritat de govern l'any 2019 i que aviat serà una realitat, ja que aquesta reivindicació va passar a ser, també, una prioritat per a la Generalitat i pel Departament d'Educació, a les Terres de Lleida.

Un dels projectes més importants que s'han dut a terme en l'àmbit educatiu durant aquest mandat ha estat la creació i la signatura del Pacte local per la prevenció de la segregació escolar, un pacte que compta amb més de setanta adhesions i que contempla més d'un centenar de mesures que tenen com a finalitat l'equitat educativa, promoure la igualtat d'oportunitats, l'èxit escolar de l'alumnat i la cohesió social.

Un altre dels projectes que fan de Lleida una Ciutat Educadora és la iniciativa "+ Temps x Tu", un projecte educatiu i feminista que vetlla per la conciliació familiar, laboral i personal de les famílies lleidatanes. El servei és gratuït i s'adreça a famílies, mares i pares amb infants de 3 a 12 anys que necessitin disposar puntualment de temps lliure, les tardes de dilluns a divendres o els dissabtes.

Un altre recurs de lleure educatiu que vetlla per la conciliació familiar, personal i laboral de les famílies de la ciutat són els Casals de Nadal oberts a totes les famílies; una iniciativa que es durà a terme per primera vegada aquest any durant les vacances de Nadal a l'escola de Pardinyes, Camps Elisis i Joan XXIII.

Finalment, una altra de les accions dutes a terme ha estat la tarifació progressiva de les escoles bressol, una tarifació és progressiva en funció de la renda familiar sense necessitat de demanar bonificacions amb informes de serveis socials. Aquesta tarifació progressiva es va començar a implementar el curs 2021-22 i és un pas més per garantir el dret a l'educació de tots els infants lleidatans.

L'educació és un dret fonamental i la governança republicana de la Paeria de Lleida així ho ha demostrat en aquest mandat, fent polítiques educadores i posant els drets de les persones al centre. Lleida és Ciutat Educadora i, per això, reivindiquem la igualtat de drets i d'oportunitats.

En el marc del Dia de la Ciutat Educadora, Lleida ha acollit diverses activitats, entre les quals destaquen l'acte de signatura del Pla local per la prevenció de la segregació escolar el dia 17 de novembre, la presentació del llibre "La història de Lleida explicada a la canalla", d'Antoni Gelonch, celebrada al Saló de Plens de la Paeria el passat 22 de novembre i la presentació del 6è Informe de l'Observatori de la Infància i l'Adolescència. A més, el dia 1 de desembre es durà a terme l'Acte de Constitució del Plenari dels Infants i Joves, a les 10 h, al Saló de Plens de la Paeria.