Lleida

Totes les notícies


Pueyo anuncia la nova estructura del govern d’Entesa a l’Ajuntament de Lleida

Es crea una nova regidoria de Presidència, a càrrec de la tinent d’alcalde Jordina Freixanet, la regidoria de Consum, Comerç i Mercats incorpora l’àmbit de Participació sota la responsabilitat de la regidora Marta Gispert i la regidoria de Cultura passa a denominar-se regidoria de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica amb el regidor Jaume Rutllant al capdavant- Es redueixen les tinences d’alcaldia i les comissions informatives de 7 a 5. Miquel Pueyo: “L’objectiu central d’aquesta nova etapa és la recuperació social i econòmica de la ciutat amb la voluntat que es puguin mantenir i ampliar polítiques de consens amb tots els grups municipals de la Paeria”. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha presentat avui, juntament amb els tinents d’alcalde Toni Postius i Jordina Freixanet, la nova estructura del govern d’Entesa després de la marxa dels regidors del Comú. La reestructuració del govern, en paraules de l’alcalde, permetrà una organització “més compacta, eficient i se centrarà en la culminació dels projectes iniciats durant la primera meitat de la legislatura”. El Paer en Cap ha expressat el seu convenciment que amb aquesta remodelació “l’estabilitat del govern està garantida(...) amatents a la ciutadania, que ens demana claredat, estabilitat, seguretat i fer polítiques de ciutat”.  L’alcalde ha remarcat que “després de dos anys de govern, mantenim el mateix rumb, mantenim el compromís amb un procés de regeneració democràtica i de transformació de la ciutat , inspirats en els valors republicans, la transparència, la sostenibilitat i la justícial social. En aquesta nova etapa, Pueyo ha remarcat la voluntat de mantenir i ampliar les polítiques de consens amb tots els grups municipals.  Un dels principals canvis del govern en aquesta etapa és la reducció del número de tinences d’alcaldia, que passarà de 7 a 5 i, també, en la mateixa proporció, de les comissions informatives. En aquest nou període el 1r tinent d’alcalde serà el regidor Toni Postius, la 2a tinent d’alcalde serà Jordina Freixanet, la 3a tinent d’alcalde la regidora Sandra Castro, Montse Pifarré serà la 4a tinent d’alcalde i Paco Cerdà, el cinquè.

Freixanet: "El Govern d’Entesa aposta per un model comercial compactat en la trama urbana de Lleida"

La Paeria deixa sobre la taula la modificació del pla de reparcel·lació del SUR 42. La Junta de Govern Local (JGL) de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat avui, per unanimitat, deixar sobre la taula l’expedient de la proposta d’aprovació definitiva del Text refós de la modificació del projecte de reparcel·lació del Pla parcial del sector SUR 42 Torre Salses, com ha informat la tinenta d’alcalde i portaveu de la Paeria, Jordina Freixanet. Abans de la celebració de la JGL, el Grup Municipal del Comú ha fet arribar als seus integrants un informe jurídic per a la revisió d’ofici del pla parcial (aprovat el 2018), informe on s'assenyala que hi ha qüestions ambientals no contemplades en l’expedient. Per aquesta raó, s’ha adoptat l’acord de deixar el punt sobre la taula a la JGL i traslladar aquest informe als tècnics municipals perquè analitzin la possibilitat de revisar d’ofici la modificació del pla parcial i suspendre tot l’expedient fins a disposar d’aquesta revisió. Dins de la revisió, se sol·licitarà un informe a l’Oficina Territorial d'Acció i Avaluació Ambiental (OTAAA) i la Comissió Territorial d’Urbanisme de la Generalitat perquè emetin les seves valoracions. Model comercial compartit Freixanet, que ha atès els mitjans de comunicació acompanyada del regidor Jaume Rutllant, ha reiterat que el Govern d’Entesa aposta per un model comercial compactat en la trama urbana de Lleida tal com s’expressa en el programa del mandat i en el Pla d’Actuació Municipal. La segona tinent d’alcalde ha insistit que els tres socis de govern comparteixen “al cent per cent” aquesta visió sobre el desenvolupament comercial. Record per als presos polítics Freixanet ha iniciat l’atenció als mitjans de comunicació enviant “una abraçada molt gran” des de Lleida als presos polítics avui indultats. “Aquest és el primer pas. Tots sabem que la solució que volem és l’amnistia com l’única sortida política per a Catalunya, però el compromís d’avui amb la llibertat dels presos polítics és el primer, també, per aturar la repressió”, ha asseverat.

L’Ajuntament de Lleida, un cas d’èxit de transformació digital en el sector públic

Microsoft publica un reportatge sobre l’aposta per la digitalització de la Paeria i un tècnic municipal participa com a ponent en una jornada sobre llocs de treball remots en entitats públiques. La multinacional Microsoft està difonent la tasca de transformació digital que ha dut a terme l’Ajuntament de Lleida durant els últims mesos, i especialment des de l’inici de la pandèmia, com un cas d’èxit en l’àmbit de les administracions públiques. L’empresa nord-americana de software i serveis informàtics ha publicat en el seu magazín digital Pulse l’article “Ajuntament de Lleida: transformar el sector públic amb un lloc de treball modern i virtual”, en el qual es posa de manifest aquesta aposta tecnològica pel teletreball, que, tot i que ja s’havia iniciat abans, va veure molt accelerada la seva implantació per les mesures de confinament. “La transformació digital ha ajudat els treballadors a desenvolupar-se professionalment. Ha fomentat la col·laboració i ha permès una major coordinació i lideratge”, destaca en l’article la segona tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet. Altres administracions i organismes públics s’han interessat ja per l’experiència de la Paeria en aquest àmbit. A més, el tècnic en Planificació i Implementació de Sistemes de la Paeria, Carles Giné, ha participat com a ponent en la jornada “Habilitant el lloc de treball remot en entitats públiques amb Microsoft i Citrix”. La trobada, celebrada aquest dimecres 17 de març, estava organitzada per aquestes dues multinacionals nord-americanes del software per a presentar la seva aliança per oferir solucions tecnològiques pels llocs de treball a distància per al mercat públic a l’estat espanyol. Giné ha explicat l’experiència de transformació digital a la Paeria durant l’últim any com un cas d’èxit en l’ús d’aquesta tecnologia d’espais de treball i escriptoris virtuals per a promoure el treball remot dels treballadors de l’administració pública.

La Paeria presenta el protocol d'empadronament actualitzat que garantirà els drets de tota la ciutadania

Tots els tràmits relacionats amb el padró poden fer-se ja online i s’ha posat en marxa una web en diversos idiomes per a oferir tota la informació i fer més àgil el procés. Tothom podrà inscriure’s al seu domicili habitual, encara que hi sigui de forma irregular, com a via per a garantir l’accés a l’educació, la sanitat i els serveis socials, sense que això impliqui res respecte a la propietat de l’habitatge. La Paeria ha posat en marxa aquest mes de febrer un nou protocol de funcionament del procés d’empadronament al municipi de Lleida, que permetrà inscriure al padró a totes les persones al seu domicili habitual, com a via per a garantir els seus drets de ciutadania i en compliment de la normativa vigent. A més, s’acaba de posar en marxa una web que recull tots els tràmits i informació relacionada amb aquest procés, que es podrà consultar en sis idiomes (català, castellà, anglès, francès, romanès i wòlof) i que farà molt més àgil i accessible tot el procés d’empadronament. El govern municipal va posar en marxa fa sis mesos un equip de treball multidisciplinari, integrat per personal de la Secretaria General, Omac, Estadística, Informàtica i Serveis Socials, per actualitzar i millorar el circuit d’empadronament existent, en el qual s’havien detectat mancances. Això ha permès que tots els tràmits relacionats amb l’empadronament puguin fer-se ja a través d’internet, fet que en facilita l’accés. Són els següents: • Sol·licitud de certificats d’empadronament • Aportació de documentació relativa a un tràmit ja iniciat • Alta al padró • Alta per naixement • Canvi de domicili • Renovació de la inscripció • Actualització de dades de caràcter obligatori Des del passat mes de setembre ja s’han fet 1.600 sol·licituds per internet relacionades amb el padró i s’han expedit més de sis mil certificats d’empadronament, ha destacat la segona tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert, Jordina Freixanet.

La Paeria regula el teletreball per al seu personal

Freixanet destaca l’aportació de les treballadores i treballadors al nou reglament així com el consens dels sindicats de la corporació que ha permès validar-lo. L’Ajuntament de Lleida ha enllestit la Instrucció per la qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al seu personal. La tinenta d’alcalde, Jordina Freixanet, ha mostrat la seva satisfacció per l’acord que ha fet possible tancar el document, que ha estat “fruit de la negociació col·lectiva i validat definitivament pel conjunt de sindicats de la corporació municipal”. A més, ha subratllat que s’han tingut en compte els resultats de l'enquesta que es va fer arribar als treballadors i treballadores amb l’objectiu que poguessin valorar la seva experiència sobre el teletreball en els primers mesos de la pandèmia i així aportar propostes i suggeriments, alguns dels quals han estat incorporats. El document recull la redacció del nou article 47.bis de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, recentment aprovat.  El reglament contempla 3 opcions de teletreball: - Voluntari. - Ocasional. S'inclou l’opció de pares i mares amb fills menors que puntualment resultin confinats.  - Obligatori com a mesura de reorganització interna excepcional derivada de situacions d’emergència sanitària, confinament o altres situacions anàlogues. En els pròxims dies, es trametran els documents annexes a la instrucció i, a partir de l'1 de novembre, caldrà que tothom regularitzi la seva situació de teletreball documentalment d'acord amb la nova instrucció. Tot i que la instrucció té per objectiu regular el teletreball a l’Ajuntament de Lleida de forma permanent, Freixanet ha recordat que, amb l’actual situació sanitària i la normativa canviant, el teletreball està en aquests moments especialment indicat per als col·lectius vulnerables. “El teletreball es basa en la confiança i en la responsabilitat per part de tots i totes, en assolir objectius i capacitar-nos tecnològicament per treballar més en equip que mai, compartint projectes, idees, metodologies i aprenent-ne els uns dels altres”, ha ressaltat Freixanet.

La ràpida digitalització de la Paeria ha facilitat l’adaptació al context de crisi per la Covid-19

En aquest període s’ha avançat en eines i gestions digitals, que ha desenvolupat la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, tant en el funcionament intern com en la relació amb la ciutadania. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com actualitzar la informació, sobre les actuacions entorn a l’evolució de la Covid i pel que fa a Transparència. La pandèmia del coronavirus ha accelerat la digitalització de l’Ajuntament de Lleida per adaptar-se al nou context. Des del mes de març, la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional ha intensificat les actuacions per donar resposta a la realitat davant l’estat d’alarma decretat per la Covid-19 i a les etapes posteriors que s’han anat succeint. La tinent d’alcalde Jordina Freixanet ha assegurat que s’ha fet un esforç molt important per atendre les necessitats sorgides arran de la crisi sanitària, tan en el funcionament intern municipal com en la relació amb la ciutadania, per habilitar eines i tràmits en línia i que afavorissin la gestió. Els departaments municipals s’han hagut de dotar de serveis digitals i tecnologia per seguir funcionant i prestar l’atenció corresponent. Per fer-ho possible, s’ha reforçat la infraestructura dels escriptoris virtuals, s’han habilitat instruments de treball col·laboratiu i se n’ha fet formació. S’han generat òrgans de govern telemàtics per seguir operant, amb els plens municipals, les comissions informatives, els Consells de Zona, taules rodones, etc. El suport informàtic s’ha intensificat en els tràmits telemàtics, per solucionar incidències i donar sortida a expedients tramitats digitalment. Les Entitats Municipals Descentralitzades de Raimat i Sucs han formalitzat diverses autoritzacions, comunicacions i atencions, d’acord a les seves necessitats. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com amb la protecció de dades.

La Paeria constitueix el grup de treball del Pacte Social per Lleida amb els sindicats CCOO i UGT

S’acordarà un nou document per aconseguir millores socials per la ciutadania pel període 2020-23, que està previst signar a finals d’any L’Ajuntament de Lleida ha constituït avui el grup de treball per a l’elaboració del nou Pacte Social de Lleida o Aliança estratègica social per al període 2020-23, un gran acord que impulsa la Paeria amb els sindicats majoritaris per tal d’acordar millores de tipus social per a tota la ciutadania i que ara es vincularà també a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. La reunió, que s’ha celebrat telemàticament, ha comptat amb la participació per part del govern municipal de les tinents d’alcalde de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, i d’Ocupació i Responsabilitat Social, Anna Campos, que en seran les impulsores per part de l’Ajuntament, mentre que part sindical han participat Cristina Rodríguez i Josep Rodríguez de CCOO i Jose Luis Aguilà i Ramon Moreno de l’UGT. La trobada ha servit per a constituir el grup de treball per a la revisió de l’acord, establir el funcionament de les reunions, que seran setmanals i telemàtiques, i per a valorar i compartir l’experiència global d’aquesta iniciativa. Els àmbits que es treballaran en les successives trobades seran els d'ocupació i responsabilitat social; pobresa energètica i habitatge; igualtat de gènere i educació; gent gran i cohesió social; cultura; mobilitat; joventut; esports; participació; gestió de serveis públics i noves tecnologies. La previsió és poder firmar el nou acord a finals d’any, cap al mes de novembre. Els participants en la trobada han valorat molt positivament que es torni a engegar el Pacte i han destacat la necessitat d’aprofitar la crisi de la Covid per a repensar la societat i ajudar les persones. L’anterior pacte va assolir un 86% de compliment de les mesures plantejades i durant la reunió s’ha parlat també de la conveniència de potenciar-ne el seguiment i l’avaluació compartida.

Freixanet: “El teletreball ha vingut per quedar-se i n’hem d’aprendre dels avantatges que ens dona"

Un 23,5% dels treballadors que han fet ús del teletreball a la Paeria opinen sobre com s’ha de regular en el futur. Gairebé la totalitat opina que ha de ser una opció voluntària i la majoria creu que en farà ús. La valoració de l’experiència del teletreball durant el confinament és altament positiva, en qualificar-la amb un 4,18 en una escala de l’1 al 5.   Un total de 141 treballadors de l’Ajuntament de Lleida han participat en l’enquesta elaborada per la Direcció de Recursos Humans i la Coordinació d’Organitzacions i Polítiques Digitals, que ha de contribuir a la redacció d’una proposta per regular el teletreball entre el personal laboral de la corporació municipal. Aquesta xifra representa una participació del 23,5% del total d’empleats públics que han desenvolupat les seves tasques des dels seus domicilis durant l’estat d’alarma. Cal recordar que des de l’inici de la pandèmia, 600 treballadors han pogut fer ús del teletreball amb els escriptoris virtuals, situant l’Ajuntament de Lleida al capdavant de les administracions públiques en digitalització, dins de les mesures de lluita contra la Covid-19, i garantint l’activitat de la institució, en poder accedir de forma remota a totes les aplicacions i unitats de la xarxa interna de la Paeria. Les regidories en què hi ha hagut més participació han estat les de Recursos Municipals i Hisenda, seguida de la de Polítiques per als Drets Socials i la de Govern Obert. En conjunt, s’han recollit 108 reflexions i 33 propostes de redactat concret. Les respostes a les preguntes del sondeig han estat bastant uniformes. 140 opinen que el teletreballat ha de ser una opció voluntària; 136 creuen que en faran ús en algun moment, si es manté, i 140 dels 141 enquestats ja n’han fet ús d’aquest model de treball durant el confinament. L’experiència d’aquests tres mesos de teletreball és qualificada d’altament positiva, en obtenir una mitjana de 4,18, en una escala de l’1 al 5.

L’Ajuntament de Lleida, capdavanter en transparència

És la segona capital de província catalana amb l’índex més alt de qualitat i accessibilitat a la informació pública, després de Barcelona, en el rànquing Infoparticipa que elabora anualment la UAB La Paeria referma el seu compromís amb la transparència i les bones pràctiques de comunicació pública per sisè any consecutiu La tinent d’alcalde Jordina Freixanet indica que en el conjunt de les administracions públiques encara “tenim molta feina per fer, perquè la informació sigui més fàcil de localitzar, més senzilla d’entendre, se’n puguin explotar les dades des de múltiples formats i sigui interoperable” L’Ajuntament de Lleida ha assolit, un any més, els màxims nivells de transparència i qualitat de la informació pública en l’estudi Infoparticipa, que realitza el laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona. En l’edició 2019 d’aquest rànquing, la Paeria assoleix un 97,2%, només superat per l’Ajuntament de Barcelona, que es troba en primera posició amb un 100%. L’Ajuntament de Girona aconsegueix un 81,25%, la mateixa puntuació que l’Ajuntament de Tarragona. En l’edició de 2019, l’anàlisi ha disminuït el nombre d’indicadors però ha incrementat l’exigència pel que fa a la qualitat, facilitat, actualització i comprensibilitat de la informació que, mitjançant les webs, es faciliten a la ciutadania. L’Ajuntament de Lleida reuneix la puntuació i els requisits per aconseguir, de nou, el segell Infoparticipa 2019. La Covid-19 ha fet que aquest any s’hagi endarrerit la reunió del consell cerficador i la data de lliurament de les distincions. La segona tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha indicat que “sempre és una bona notícia rebre guardons en matèria de transparència”, però malgrat això “tenim molta feina per fer en els pròxims anys en el conjunt de les administracions públiques, perquè la informació sigui més fàcil de localitzar, més senzilla d’entendre, se’n puguin explotar les dades des de múltiples formats i sigui interoperable”.