Totes les opinions

Jaume Rutllant, regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica

Cultura, Ciutat i Transició Ecològica

Els darrers canvis al govern de la Paeria han tingut com a conseqüència, entre d’altres, la reordenació de l’àmbit de transició ecològica per incorporar-lo a regidoria de Ciutat i Cultura. Aquesta incorporació és coherent amb la intenció d’intervenir sobre el model de ciutat d’una forma àmplia atesa la importància d’àmbits com el medi ambient, la sostenibilitat, l’habitatge, els espais públics enjardinats de la ciutat, els espais naturals, la gestió de residus o el benestar animal.

Miquel Pueyo i París, Paer en Cap

Vacances, persones i dieta digital

Compartim un universal instrumental i tecnològic que és la xarxa. Les xarxes socials formen part de la vida  d’un gran nombre de persones i s’han convertit en un mitjà habitual de relacionar-se i discutir. És un espai on circulen idees i propostes interessants, però la facilitat d’accés a un fòrum darrere la protecció d’una pantalla i sovint de forma anònima, ha fet créixer  la presència d’insults i amenaces, i ha contribuït a la creació d’un clima de tensió que té un impacte real i afecta la convivència.

Ara, la recuperació econòmica

Fa poc més d’una setmana presentàvem el nou ecosistema de la regidoria de Promoció Econòmica que regirà l'activitat municipal a partir d'ara, fruit de la ferma voluntat d'aquest equip de govern de posar l'impuls de la recuperació econòmica en el centre de la seva acció, adaptant-se a les noves necessitats socials i econòmiques derivades de la Covid-19. En paral·lel a la urgència sanitària, que malauradament encara afrontem, reforcem la regidoria de Promoció Econòmica i Emprenedoria amb la mateixa missió però amb una nova visió: convertir la promoció econòmica en un eix de treball transversal de totes les regidories de l'Ajuntament de Lleida per optimitzar les oportunitats de creixement i identificar amb celeritat les nostres fortaleses.

Jordina Freixanet, 2a tinent d'alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional

La transformació cap a la digitalització

Iniciatives com la Mobile Week Lleida ens fan ser conscients de la potencialitat de la tecnologia i reflexionar sobre la innegable transformació digital que vivim. La tecnologia s’ha convertit en una part imprescindible de les nostres vides. Si mirem al nostre voltant, veiem dispositius mòbils, pantalles, vehicles o màquines que formen part del nostre dia a dia. Però la veritat és que la tecnologia va molt més enllà.

Regidores i regidors de Govern d'Esquerra Republicana - AM i Junts per Catalunya Lleida

Ètica, responsabilitat i convicció per defensar el comerç de la ciutat i la qualitat de vida a Lleida

“Hem de bastir un model de comerç urbà que vertebri i cohesioni socialment els nostres barris, pobles i ciutats, els faci segurs, integradors i sostenibles, dinamitzant la resta d’activitats econòmiques i cíviques del municipi. Un model que garanteixi la pervivència d’una àmplia oferta de petit comerç independent i eficient, que resisteixi les tendències d’integració vertical del sector.

Una ciutat intel·ligentment segura

La base d’una ciutat intel·ligentment segura és la capacitat de donar resposta a les necessitats dels ciutadans. No obstant això, a mesura que una ciutat que creix i cada cop té més habitants -com és el cas de Lleida, on ja som 141.000 persones- els riscos i les necessitats es diversifiquen. El nostre objectiu com a Govern municipal i com a ciutat intel·ligent, és la creació d’un pla de respostes que compti amb tots els actors clau per vetllar per la seguretat dels lleidatans i lleidatanes.

Ignasi Amor, regidor de Joventut, Festes i Tradicions, Esport i Activitat Física

Lleida, ciutat esportiva

Si fer esport és fer salut, podem dir que a Lleida gaudim d’una salut de ferro. Som de les ciutats on s’han donat de baixa menys llicències i una ciutat amb rècords d’èxits esportius. Estem en un molt bon nivell, tant en l’esport d’elit com en l’esport femení i l’esport formatiu. Però fer esport no és només fer salut. És fer educació, és fer formació; i és fer-ho d’una forma constant malgrat les pandèmies i dificultats.

Sandra Castro, tinenta d'alcalde i regidora d'Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes

Gràcies per fer de Lleida una ciutat de Colors

Aquest dilluns, 28 de juny, encentàvem la setmana d’actes del Dia internacional de l’Alliberament LGTBIQ+ amb la celebració, per primer cop, de l’acte institucional coorganitzat entre l’Associació Colors de Ponent, la Diputació de Lleida i l’Ajuntament de la ciutat. Ho fèiem a la Seu Vella, veient la panoràmica de tota la ciutat. Cada cop més amunt, assolint cims més alts, com els que assoleix l’entitat o les institucions, conscients que encara ens queda molt per escalar.

Sant Joan i els simbolismes

Aquesta setmana hem viscut la nit més màgica de l’any, la nit de Sant Joan. Enguany, a més, amb un cert regust de la vida tal com la coneixíem abans de la pandèmia. Amb prudència, hem tornat a reunir-nos, a tirar petards, a gaudir de la revetlla i a allargar un sobretaula que havíem desitjat i que esperem que s’allargui com ho tornaran a fer les nits, des del solstici. Sant Joan –i totes les històries i llegendes que l’envolten– és una data plena de simbolismes, que n’acumula amb el pas dels anys.