Totes les opinions

IGNASI AMOR, REGIDOR DE JOVENTUT, FESTES, TRADICIONS, ESPORTS I ACTIVITAT FÍSICA

Adéu calor, hola Festes de la Tardor!

La calor se’n va i dona pas a la tardor, una estació que a Lleida arriba d’una manera molt festiva amb les tradicionals Festes de la Tardor, la nostra “segona” Festa Major. Des del 28 de setembre fins al 2 d’octubre, els lleidatans i les lleidatanes tornarem a sortir al carrer per veure i, sobretot, per viure tota l’alegria, les rialles, l’emoció i els somriures que identifiquen totes les nostres festes majors.

Miquel Pueyo i París, Paer en Cap

El Pla de l’Estació, la peça que consolida la trama urbana

Fer de Lleida una ciutat del segle XXI. Fer de Lleida una ciutat oberta al futur, allunyada de l’estancament que havíem viscut els darrers anys. Fer de Lleida una ciutat moderna, diversa i innovadora. Fer de Lleida una ciutat referent al territori i al país. Bàsicament, ras i curt, aquesta és la direcció cap a la qual hem centrat tots els nostres esforços aquests tres anys de Govern a la ciutat de Lleida.

Sandra Castro, 3a Tinenta d’alcalde i Regidora d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes

“No és un joc. És abús”

“No ho diguis a ningú, serà el nostre secret”. I durant un temps, en  molts casos, anys, no ho diuen a ningú per por que no les creguin, per la vergonya i el sentiment de culpa que senten les víctimes, que no haurien de sentir. La frase amaga moltes experiències d’abusos sexuals que han patit menors majoritàriament per part d’homes adults, que es troben en una situació de poder respecte ells i elles i l’exerceixen.

Miquel Pueyo, Paer en Cap

11S, continuem treballant, construïnt i persistint

La memòria i la història de la nostra ciutat, del nostre poble, ens cada 11 de setembre -i les seves vigílies- als peus de la Seu Vella, al Convent del Roser, a aquells espais emblemàtics que han marcat la història del nostre país i de la nostra ciutat.  La capitulació de la ciutat de Lleida, el 7 de novembre de 1707, 7 anys abans de l’11 de setembre de 1714, va ser conseqüència directa de la derrota aliada a la batalla d’Almansa, el 25 d’abril.

Jordina Freixanet Pardo, 2a tinenta d’alcalde de l’Ajuntament de Lleida i Diputada al Parlament

Un any de Carpeta Lleidatana

Farà poc més d’un any, al maig del 2021, just després que es formés el Govern de la Generalitat, vam obrir l’anomenada ‘Carpeta Lleidatana’. Des del primer moment -i després d’una legislatura, marcada per la pandèmia però també per una deixadesa de funcions preocupant- vam tenir clar que calia centrar tots els esforços, des de la Paeria i des de totes les institucions del territori, perquè Lleida estigués al centre de les polítiques del Govern de Catalunya, al centre de les quatre transformacions que l’executiu de Pere Aragonés va marcar a l’agenda política del país.

Jaume Rutllant, regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica

Per una convivència responsable amb els Peluts

El progressiu reconeixement legislatiu dels drets dels animals és la manifestació d’un procés de maduració de la nostra societat en aquest àmbit. El Codi Civil català distingeix clarament des de l’any 2006 que els animals no es poden considerar bens materials o coses i que cal considerar-los com a essers vius amb sensibilitat física i psíquica. Afortunadament comença també a quedar enrere la consideració de “bens semovents”, és a dir, de bens mobles que es mouen, com encara figurava al Codi Civil espanyol fins fa ben pocs mesos.

Miquel Pueyo i París, Paer en Cap

Lleida, ciutat de present i de futur

Legitimat per l’expressió d’una voluntat de canvi honest, expressada per la ciutadania, en les municipals de l’any 2019, l’objectiu principal i històric del Govern d’Entesa ha estat fer de la Paeria una institució sòbria, transparent i sanejada -hem passat d’un endeutament del 107% al 86’5% i acabarem el 2022 acostant-nos al 75%- , i de Lleida una ciutat i una societat saludable, dinàmica i amb un projecte de futur obert.

Jordina Freixanet, segona tinenta d’alcalde i regidora de Presidència

Balàfia: 50 anys d’iniciativa i compromís

Coincidint amb la celebració del 50è aniversari de l’Associació de Veïns, aquest 2022 està sent un any molt especial per al barri de Balàfia. Mig segle de moviment veïnal, de moviment cultural, educatiu, associatiu, social i de lluites compartides que, colze a colze, han fet possible la Balàfia d’avui.   El barri va néixer amb l’impuls de l’arribada de moltes persones vingudes d’arreu que es van instal·lar en el que aleshores era la perifèria de la ciutat, un espai condicionat per la presència de les vies i el pas a nivell.

Esportmania: lleure i esport a Lleida

Enfilem l’última quinzena d’agost. Els termòmetres continuen marcant altes temperatures però el setembre, i amb ell l’inici del curs escolar i la tornada a la rutina són a tocar. Però no ens desesperem! Encara queden dues setmanes d’estiu, de calor i d’activitats que segur que gaudirem al màxim. Dues setmanes que, per a molts, seran el començament de les vacances, i per altres, l’acabament; però si als més petits de casa els hi agrada l’estiu i l’esport, passaran aquests últims dies de calor de la millor manera possible: amb les estades d’estiu d’Esportmania.