Malgrat de Mar

Totes les notícies

Habitatge Social Malgrat de Mar

MOCIÓ PER IMPULSAR UN PARC D'HABITATGE PÚBLIC AMB LLOGUER SOCIAL A PREUS ACCESSIBLES.

Garantir l’accés a l’habitatge digne, és garantir un espai de seguretat, dignitat i benestar per moltes famílies. De fet, no disposar d’un espai de vida digne incideix directament en la salut de les persones i en el seu desenvolupament vital, i molt especialment en els infants. El seu cost té una relació directa en la taxa de pobresa i el risc d’exclusió social i per això és tan important que les administracions posin les eines necessàries per garantir-ne un accés estable i a un preu accessible. Sense això, altres polítiques de lluita contra la pobresa i exclusió no poden tenir èxit, perquè l’habitatge és la peça clau de l’estat del benestar. Les problemàtiques derivades a l’accés a un habitatge digne a preus accessibles no és nova. De fet, quan no hem superat encara alguns efectes derivats de la crisi iniciada el 2007 i l’esclat de la bombolla immobiliària, ara vivim immersos en una nova bombolla immobiliària, aquesta vegada centrada en l’alça constant dels preus del lloguer, segons dades de l'Incasol, arribant a cotes impagables per a moltes  famílies, obligant-les a viure en condicions precàries. La pèrdua constant de poder adquisitiu, l’augment de preus del lloguer, el creixement de la inflació i la crisi econòmica derivada de la pandèmia de la Covid-19, provoquen una crisi de l'habitatge en constant creixement que ha esdevingut una crisi sistèmica. A Malgrat de Mar malauradament no n'estem al marge. Així ho constaten les dades de la memòria anual de la regidoria d'Acció Social, que apunten l'accés a l'habitatge digne com un dels problemes redundants de molts malgratencs els últims anys. Aquestes dades, però, xoquen directament amb la manca d'acció per part de l'Ajuntament de Malgrat en matèria d'habitatge públic social. Recordem que, ara com ara, Malgrat de Mar no disposa d'un parc municipal d'habitatge públic a preus de lloguer assequibles. Una realitat sens dubte molt allunyada de la que es viu en l'àmbit estatal, amb una mitjana de poc més del 2% d'habitatge social del total d'habitatges existents.

Deprius Malgrat de Mar

COMUNICAT DE LA SECCIÓ LOCAL D’ERC DE MALGRAT, VERS LA VIOLÈNCIA MASCLISTA

Davant dels fets ocorreguts a Calella el dia 12 amb la detenció del Sr. Albert Deprius acusat d'agredir sexualment a una menor alumne seva, durant els anys 2010 i 2014, atesa la gravetat dels fets que diversos mitjans de comunicació relaten i de la quantitat de testimonis que acrediten les acusacions i contextualitzen la denúncia, més enllà de la presumpció d'innocència deguda, posem sobre la taula la realitat de la violència sexual amb què convivim. No volem restar immòbils davant d'aquests fets que de nou sacsegen el nostre dia a dia i que constaten la realitat que patim les dones en l'estat heteropatriarcal en què vivim i tenim present que en cap cas podem deixar de denunciar les agressions i les violències masclistes. Des d'ERC Malgrat volem condemnar totes les agressions i abusos sexuals i donar el nostre suport a les víctimes que de forma valenta han decidit denunciar-ho. L'única manera d'acabar amb tots aquests fets és fer-ho visible i denunciar-ho, per que siguin jutjats i no quedin impunes, ni amagats. Ni una més!

HOLA! SÓC LA PATRÍCIA BERNADÀS

Graduada en educació infantil per la Universitat de Barcelona i graduada en educació primària per la Universitat UNIR. Actualment treballo a l'escola Más Prats de Palafolls. Sóc mestra per vocació i una apassionada de  la meva tasca com a docent. Sempre amb un esperit d'investigació,anàlisis, síntesis i raonament crític que m'ha portat a continuar la meva formació en varies universitats amb la realització de cursos, postgraus i màsters fins arribar a la Universitat Autònoma de Barcelona on vaig iniciar el máster en Recerca en Educació i on espero doctora-me en els propers anys. Em considero una persona dinàmica, proactiva i empàtica, amb una gran capacitat per a la planificació, organització i avaluació.  Per últim, m'agradaria destacar que valoro molt el treballar en equip, ja que junts fem més i millor. Fora del meu àmbit laboral sóc una persona molt familiar i amigable i que gaudeixo passant temps de qualitat amb les persones que estimo. M'agrada anar a fer cims i rutes de muntanya, gaudir d'un bon vermut en bona companyia i sobretot ballar salsa i bachata. Ballar m'ajuda a desconnectar del meu dia a dia.   Com a persona inquieta i amb ganes d'aportar a la societat, i en especial al meu poble, inicio aquest nou projecte amb moltes ganes i il·lusió.

HOLA! SÓC LA PATRÍCIA BERNADÀS

PATRÍCIA BERNADÀS S'INCORPORA A LA CANDIDATURA 2023

Patrícia Bernadàs s’uneix a la candidatura d’ERC Malgrat de Mar per les eleccions municipals del 2023. Avui hem presentat, a través d’un vídeo publicat a les xarxes socials, que la malgratenca Patrícia Bernadàs, graduada en Educació Infantil per la UB, educació primària per la UNIR, docent de l’Escola Mas Prats de Palafolls I actualment cursant un màster en Recerca en Educació per la UAB, formarà part de la candidatura a les eleccions vinents del maig del 2023. Presentació >> https://youtube.com/shorts/7UvDMf0VNXo Bernadàs s’ha mostrat convençuda que treballant de valent faran que els canvis i les millores succeeixin, alhora que ha assegurat que la seva voluntat és treballar per un Malgrat on tothom hi tingui cabuda, que escolti als ciutadans i ciutadanes i que provoqui orgull a tots els que hi vivim. Per acabar la republicana ha manifestat que s’incorpora en aquest nou projecte amb molta i il·lusió fruit de les ganes d’aportar quelcom a la societat, en especial al seu poble natal que tant estima: Malgrat de Mar!, assegurant que Malgrat ens estima, i que ara toca estimar-lo nosaltres a ell. Amb aquesta incorporació comencem a destapar l’equip que defensarà la proposta electoral el proper maig del 2023, donant continuïtat al lema: Els d’esquerra #AnemPerFeina.

Germans Maragall Malgrat

AL COSTAT DE L'ESPORT MALGRATENC

En referència a la manca d'entesa en el repartiment d'espais i hores d'entrenament al Pavelló Germans Margall.   Des d'ERC Malgrat de Mar veiem amb preocupació com ara per ara no s'han cobert satisfactòriament les demandes d'espai i hores, per la pràctica de l'esport, dels diferents clubs esportius malgratencs que fan ús del Pavelló Germans Margall.   Ha quedat palès que la manca d'espai i hores disponibles és evident. Conscients d'aquesta realitat, des d'ERC Malgrat de Mar demanem que el regidor d'esports, Ludwig Ivan Hasko expliqui públicament i als clubs esportius en què s'està treballant per aportar solucions reals a les seves demandes. Al mateix temps demanem que paral·lelament es treballi per tancar convenis, de manera excepcional, amb altres organismes, com poden ser escoles, per tal d'obtenir cessions d'ús dels seus equipaments esportius. Aquesta via aporta una bona solució temporal a la problemàtica, i dóna temps per treballar en la solució final, la qual ha de garantir que absolutament tots els equips esportius de Malgrat tinguin espai per entrenar en òptimes condicions les hores que necessiten setmanalment. Fins que això no es compleixi estarem fracassant en matèria esportiva municipal.   No ens podem permetre tenir equips de nens i nenes malgratencs sense espai on practicar el seu esport amb òptimes condicions. Tanmateix, lamentem que aquestes demandes s'hagin de fer visibles a les xarxes. Aquest fet denota un cert abandonament, per part de l'administració, i un esgotament dels diferents clubs esportius, que, en última instància, recorren a elles per donar visibilitat al problema i forçar així una reacció del govern municipal. Ens entristeix veure com aquestes problemàtiques no es resolen satisfactòriament abans d'arribar a aquests extrems.    Tot esperant una ràpida resposta per part de la Regidoria, des de l'oposició continuarem treballant positivament per garantir el dret a l'esport dels infants i joves malgratencs.

Diada 11S Malgrat de Mar

DECEBUTS DAVANT LA CONTRA PROGRAMACIÓ D'UNA SEGONA OFRENA FLORAL DEL GOVERN MUNICIPAL

ERC es mostra decebuda davant la contra programació d’una segona ofrena floral per part de l’ajuntament, amb motiu de la Diada, i anima als partits del govern municipal a recapacitar i unir-se a l’ofrena floral de les entitats a Can Campassol. Amb aquestes paraules s’expressa el candidat d’ERC a l’alcaldia de Malgrat de Mar Joaquim Albert Roig: Creiem que és un despropòsit i un absurd que l’Ajuntament de Malgrat de Mar programi unilateralment una ofrena floral paral·lela a la de la Comissió de Festes, generant així confusió entre les diferents entitats que participen des de fa anys a la tradicional ofrena floral a Can Campassol per la Diada. La regidoria està actuant en contra del desig de la majoria d’entitats i incompleix el compromís adquirit a la reunió d’entitats del passat 4 d’agost on per majoria es va votar que el disseny dels actes de la diada de Catalunya serien: A primera hora acte institucional al Parc Francesc Macià, i seguidament ofrena floral a Can Campassol, recuperant així el format prepandèmia. Vista l’actuació de l’Ajuntament amb l’equip de govern municipal format per JxCat i PSC al capdavant, podem afirmar que els mateixos que es queixen de la politització de la diada ara manipulen una decisió presa democràticament, pels representants d’entitats i associacions participants, únicament pels seus interessos polítics, deixant al descobert la seva doble moral. L’Ajuntament és a temps de rectificar i donar compliment als acords adquirits amb les entitats, i la Comissió de Festes, promovent una sola ofrena floral cívica que englobi les diferents sensibilitats de les entitats municipals. Aquesta ofrena no és altre que la que va néixer del moviment associatiu malgratenc i ha anat creixent any rere any a Can Campassol, prèvia cercavila pel carrer de Mar. És per aquest motiu que animem a l’equip de govern que recapaciti, anul·li l’ofrena floral del Parc Francesc Macià i s’afegeixi a l’ofrena floral de les entitats a Can Campassol.

Malgrat St Roc

COMUNICAT SOBRE LA RENOVACIÓ DEL VOT DE VILA A SANT JOAN I SANT PAU

Des D'ERC volem fer públic el malestar per no haver rebut cap comunicació/invitació per part de l'Ajuntament als nostres regidors a participar en la renovació del vot de vila, programat dins l'ofici de les 11,00h de diumenge 26 de juny.  L'Ajuntament ha tingut la voluntat de recuperar aquesta rellevant tradició, però no ha tingut en compte els qui també representem la institució i, en conseqüència, els veïns i veïnes d'aquesta vila.  Considerem especialment greu aquesta situació, donat que el consistori és un dels elements troncals, imprescindible, en aquesta festa votiva dedicada a Sant Joan i Sant Pau.  La recuperació d'aquesta, per la seva rellevància en els costums de la Vila, s'hauria d'haver tractat amb una rigorositat en les formes que, malauradament, no s'ha produït.  No podem sentir-nos-en partíceps. No d'aquesta manera excloent.  Tal vegada en un futur s'esmenarà aquesta manera de fer. Seria el millor per una recuperació com cal, a l'alçada de la Vila de Malgrat de Mar i la seva història.

Cambray Protesta Malgrat de Mar

COMUNICAT OFICIAL

Davant l’acte de protesta materialitzat ahir al local de la SL de Malgrat de Mar per part de l’Assemblea de Docents de l’Alt Maresme volem expressar les següents consideracions: En primer lloc, trobem dins la normalitat d‘un context democràtic el Dret de Protesta practicat en l’acció duta a terme. En la comunicació posterior a la protesta, l’Assemblea de Docents de l’alt Maresme expressa la seva disconformitat envers les polítiques educatives del Departament d’Educació, centrant la protesta en la figura de l’HC Josep González i Cambray. Expressa també malestar per la inacció de les bases dels partits polítics locals en la defensa de les seves reivindicacions. En aquest darrer sentit, des de la Secció Local d’ERC de Malgrat de Mar els emplacem en una trobada on poder escoltar-los i , d’aquesta manera, conèixer de la seva veu el conjunt de les demandes que consideren no són ateses.