Malgrat de Mar

DOS ANYS SENSE EQUIPAMENTS CULTURALS: UN FRACÀS DE L'ACTUAL GOVERN MUNICIPAL

Joaquim Albert ERC Centre Cultural
Joaquim Albert denuncia que deixar dos anys el municipi sense Centre Cultural ni alternatives és un fracàs de l’actual govern municipal.

El passat mes febrer de l’any 2020, després d’una funció teatral en el marc del concurs de teatre amateur Vicens Bayarri i Miralles, el Centre Cultural de Malgrat de Mar tancava les portes indefinidament, a l’espera d’una reforma. Avui, més de dos anys després, els malgratencs i malgratenques encara esperem l’inici d’aquesta reforma i la seva reobertura.

Per contra el govern municipal acaba d’anunciar a bombo i plateret l’aprovació del projecte i l’inici de les obres aviat, venent-ho tot plegat com un triomf, quan en realitat, deixar Malgrat de Mar més de dos anys sense equipaments culturals on programar-hi espectacles escènics, és un fracàs enorme.

Amb aquestes paraules s’expressava el candidat d’ERC a l’alcaldia de Malgrat de Mar Joaquim Albert Roig:
“Oi que no imaginem tancar el camp de futbol o el pavelló municipal durant més de dos anys? Doncs perquè tolerem i normalitzem el tancament de l’únic espai municipal preparat per la pràctica d’arts escèniques? I, el més greu, perquè el govern municipal no habilita un espai alternatiu i ignora reiteradament les demandes de les entitats locals que en fan ús?”.

El candidat i actual regidor a l’Ajuntament de Malgrat de Mar també denuncia la falta d’agilitat i la nul·la capacitat de resposta del govern municipal, a l’hora de donar sortida a les demandes de les entitats en forma d’un equipament alternatiu i en condicions:
“Tot just ara, dos anys després, el govern municipal es desperta amb l’instal·lació d’una carpa al pati de l’escola Montserrat. Una alternativa que arriba tardíssim, i que per davant venen com un equipament cultural alternatiu, però per darrere van dient que ha de cobrir la falta d’equipaments esportius de l’escola. En què quedem? Un despropòsit i manca de rumb tot plegat”.

En aquest sentit, la instal·lació d’aquesta carpa també va en demora, ja que la seva previsió era tenir-la a punt el passat mes de març.