Manresa

Joan Badia, puntal d'Esquerra a Manresa i al Bages

Joan Badia
El passat 17 d'abril del 2021 ens va deixar en Joan Badia, exalcalde de Callús i històric militant d'Esquerra al Bages. Tothom qui ha conegut en Joan Badia us dirà que fou una persona cordial, intel·ligent i molt treballadora. Com a mestre, a la feina o entre amics. També ho fou sempre entre nosaltres, a Esquerra. De quan a Esquerra érem pocs: des de 1991. Fou president comarcal del Bages (1993-1996) i de la secció local de Manresa (2000-2004), i al seu costat vam créixer a tot arreu. Exigència i compromís. La seva capacitat de treball ens astorava i, sovint, també la seva vehemència. Al cap dels anys fou escollit alcalde de Callús, el 2015, i va repetir el 2019. Només la malaltia l’en va apartar. Des del Consell Comarcal o en els diversos càrrecs que va exercir al Departament d’Educació, sempre va estar disponible. Des d’ERC Manresa en conservarem sempre un record inesborrable, i un exemple de tenacitat i generositat —i el testimoni de totes les reunions realitzades que ell recollia pacient en format d’acta per tal de fixar la memòria d’aquells temps passats.

Per a ell el nostre agraïment més afectuós.

Gràcies, Joan: reposa en pau.