Manresa

ERC Manresa organitza un debat sobre la gestió dels residus municipals

ERC Manresa organitza el següent dimecres 19 de gener un debat sobre la gestió de residus municipals a la Casa Lluvià (carrer Arquitecte Oms 5). La gestió dels residus municipals és una de les despeses principals dels ajuntaments, i és una de les parcel·les on més podem fer per lluitar contra l’emergència climàtica i la crisi de materials a nivell local. Per això, és indispensable fer un canvi de model profund. Però aquests canvis generen dubtes i incerteses,, per la por de l’oposició de la població a canviar d’hàbits i a la politització del debat. Com ho hem de fer per no morir en l’intent? I un cop implantat, què podem fer perquè es mantinguin els bons índexs de reciclatge i evitar l’habitual tendència a la relaxació col·lectiva? En parlarem, sense embuts, aquest dimecres 19 de gener a la Casa Lluvià amb quatre ponents i experts en la matèria. Tenim l’honor de comptar amb la participació del director de l’Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire, que ens explicarà els nous models i l’estratègia de l’Agència; també comptarem amb els regidor de Ciutat Verda de l’Ajuntament de Manresa, Pol Huguet que ens explicarà el nou sistema de residus de la ciutat, basat en un model mixt que combina els contenidors intel·ligents per a la ciutadania i el porta a porta per a comerços i equipaments. Per últim, també comptarem amb l’alcalde de Santpedor, Xavier Codina, que valorarà l’experiència de l’implantació del porta a porta al seu municipi. Aquest debat també comptarà amb les intervencions i la moderació de l’ambientòloga i presidenta d’ERC Bages Marta Viladés.
Per respectar les normes de seguretat i sanitàries actuals cal confirmar assistència a [email protected]