Manresa

ERC Manresa organitza una ruta republicana per la ciutat

El proper dissabte dia 19 de novembre ERC Manresa organitzarà una ruta republicana per la ciutat en una jornada matinal que començarà a les 11 hores a la Plaça Major de Manresa. Des de la secció local d’Esquerra de Manresa volem celebrar el 90è aniversari de les eleccions al Parlament de Catalunya, celebrades el dia 20 de novembre de 1932. Esquerra Republicana de Catalunya, liderat pel president Francesc Macià, va guanyar les eleccions amb uns grandíssims resultats respecte a les altres formacions polítiques, fet que li va permetre constituir-se en majoria al Parlament.
En aquesta ruta, visitarem els edificis més emblemàtics que hi ha d’aquella època a la ciutat, i per tal de fer-ho amb el rigor més gran possible, ens hi acompanyaran professionals de prestigi que ens explicaran la història i fets que hi succeïren en el context de l’època. Comptarem amb les explicacions de la historiadora i cofundadora de Memòria.cat, Conxita Parcerisas, i dels historiadors Genís Frontera, Francesc Comas i Joan Maria Serra. La ruta finalitzarà amb un vermut conjunt per posar en comú l’experiència.
Des d’ERC Manresa convidem a tothom que hi estigui interessat a participar d’aquesta commemoració.