Manresa

250 persones a l’acte de presentació de Pere Culell

La sala gran del Sielu de Manresa va acollir, el passat divendres 18 de juny a la nit, l'acte de presentació de Pere Culell com a candidat d'ERC a l'alcaldia de Manresa. L'acte, que va comptar amb la presència del secretari general del partit Joan Ridao i les actuacions de BB Blues Connection i Projecte Bu, va aplegar unes 250 persones que no es van voler perdre la posada de llarg del nou candidat i que van aconseguir fer petita la discoteca manresana.

Culell, en el seu discurs central, va explicar que el motiva “especialment” el fet que ara sigui un moment en que “la política no està gaire ben vist" i que pretén emmirallar-se en la figura del doctor Arola que va viure amb implicació republicana el canvi de segle XIX i que va morir el 1933. “Escoltar més i dialogar més amb la ciutadania”, va dir, “només així, en un moment complicat com el que vivim, aconseguirem una millor gestió econòmica, tot assegurant que, com en la seva professió, volia fer una política “al servei de les persones”. Culell va voler recordar l'alcalde de Solsona Xavier Jounou, que va morir el mes de gener passat: “Com ell deia, no tots els polítics som iguals”, va assegurar, tot apel•lant a la necessitat que la ciutadania “torni a creure en la política”. També va voler tenir unes paraules per l’actual situació econòmica: "Ara que a la gent li toquen el sou i hi ha retallades, no podem oblidar que hi ha molta gent a l'atur. Cal escoltar el que vol la gent i no donar-los l'esquena". També va voler explicar que havia escollit ERC per entrar en política perquè es veia “emmirallat” en el seu projecte d'independència. Finalment, va demanar la implicació de tots per ajudar-lo a “bastir un projecte de ciutat”.

Abans del seu parlament, la companya de Culell a Amics de la Unesco Laia Corral, que va parlar en nom dels amics del Pere, va fer una breu glossa sobre la figura del candidat, des d’un punt de vista humà i vivencial. Després es va projectar aquest vídeo, on una colla d’amics del Pere parlen i expliquen, entre d’altres coses, les seves motivacions per les quals creuen que caldrà votar Pere Culell com a alcalde de Manresa a les pròximes eleccions municipals de l’any 2011.

L’acte el va cloure el secretari general del partit, Joan Ridao, que va voler destacar que l'”entronització” de Pere Culell demostra que ERC és un partit obert a incorporar gent de fora de l'aparell i que la tradició municipalista del partit es demostra amb les 1.700 regidories i prop de 200 alcaldies que tenim en tot el territori. Ridao, que va assegurar que desconeixia qui era Culell fins que va ser proclamat candidat a Català de l'Any el 2006. Li va agrair que hagi volgut dedicar-se a la política i ho hagi fet a través d'ERC, tot afegint que “som un partit que ha permès superar el mapa bicolor que hi havia a Catalunya i s'ha col•locat al mig de PSC i CiU. Som el dijous", va dir tot fent broma.

La vetllada, que va estar presentada per Adriana Delgado i presidida en tot moment pel lema Nous temps, nous lideratges, va començar amb l’actuació de BB Blues Connection. Aquesta banda de blues formada a mig camí entre la comarca del Bages i Barcelona (d’aquí ve les “BB” del seu nom), està composta pel baterista Toni Gallardo i els germans Víctor i Pere Puertas, a l’orgue Hammond i a la guitarra elèctrica, respectivament. El grup va amenitzar l’ambient mentre la sala s’anava omplint de militants i simpatitzants per una banda, i pacients, amics i coneguts del Pere per l’altra. Entre el públic no hi van faltar els actuals regidors del Grup Municipal d’ERC a l'Ajuntament de Manresa Ignasi Perramon, Joan Vinyes i Alba Alsina. També hi van assistir el president d'ERC al Bages, Lluís Oliveras, el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i la diputada al Parlament i alcaldessa de Santpedor, Laura Vilagrà, recentment escollida en primer lloc per representar la comarca del Bages a les llistes de la demarcació de Barcelona per a les properes eleccions al Parlament de Catalunya. Després de l'acte polític pròpiament dit va començar un piscolabis durant el qual tothom va poder conversar amb el candidat. Finalment, la vetllada va acabar amb un actuació de la banda de rock manresana Projecte Bu, liderada per Miquel Coll, que va allargar la festa fins més tard de mitjanit.

Diversos mitjans de comunicació van acudir a l’acte i en van parlar durant el cap de setmana. Si cliqueu aquest enllaç, podreu llegir la crònica que en va fer ManresaInfo.cat, i si cliqueu aquest altre podreu llegir la crònica de Regió7.