Manresa

ERC deixa clar que cal ser a Madrid per no deixar l’espai als que van en contra del procés

Les seccions  d’ERC de Manresa i del Bages van organitzar divendres 10 de juny la xerrada col·loqui “26J: Què hi anem a fer a Madrid?”  a l’Espai Rubiralta de Manresa. A l’acte, presentat i conduit per la diputada al Parlament de Catalunya Adriana Delgado, hi van participar la senadora per ERC, Mirella Cortès i la candidata igualadina al Congrés d’Esquerra de la Catalunya Central, Carolina Telechea.

Mirella Cortès va explicar la seva experiència com a senadora durant aquests sis mesos, i va deixar clar que cal ser a Madrid  “perquè si no hi som nosaltres, el nostre espai l’ocuparan uns altres que van en contra nostre”.  En aquest sentit Carlina Telechea afegia que “encara no som independents, Espanya encara decideix per nosaltres i per tant hem de ser-hi perquè ens hem de defensar”.

Per Mirella, a més, el referèndum pactat amb l’estat és una utopia, s’ha intentat massa vegades i sempre amb un no per resposta.

Delgado va assegurar que no hi ha govern a Madrid perquè «no hi ha hagut acord en la qüestió catalana». També van insistir que “som allà per defensar el mandat del 27 de setembre. Però també per buscar solucions a problemes socials greus ja que la seva resposta sempre és negativa, com quan es va presentar una proposta contra la pobresa infantil i tant el PP com el PSOE hi van votar en contra”.

Per la seva banda, Carolina Telechea, va explicar que va arribar a ERC després de veure clar que el somni federalista és un impossible, “la independència és l’únic camí, la única via que tenim i cada vegada més gent pensa com jo”, afirmava.

Després de la xerrada-col·loqui, en la qual també hi va intervenir el públic que va omplir la sala, hi va haver un sopar.