Manresa

Les instal·lacions del Conservatori Municipal de Música acolliran aquesta iniciativa a partir del curs que ve

La capital del Bages acollirà la seu de l’Aula de Música Tradicional i Popular a la Catalunya Central, a partir del curs que ve. L'Aula estarà estretament vinculada a l'Escola Municipal i Conservatori de Manresa per tal d'unir esforços en aquest sentit i d'oferir una proposta formativa que pugui interessar a les entitats populars i tradicionals de Manresa i de la comarca. D'entre les assignatures que oferirà l'Aula, cal destacar el violí tradicional, instruments de pua, gralla i percussió. L'oferta es complementarà amb matèries de context (folklore, dansa, conjunts instrumentals, etc). Igualment també s'incidirà en l'objectiu de crear nous repertoris i noves maneres d'interpretació contemporànies de la música tradicional. És per això que també es crearan sinergies amb la Fira Mediterrània de Manresa.

L’Aula és un programa formatiu del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya que, a través del Centre de Promoció de la Cultura Popular i Tradicional Catalana, que dirigeix el nostre company Ramon Fontdevila, vetlla per la promoció dels instruments i músiques tradicionals proporcionant una formació artística en aquest camp que garanteix la màxima qualitat. L'Aula ja és una realitat en aquests moments a llocs com Barcelona, Lleida, Salt-Figueres, Tortosa i Vila-Seca. Més de 300 alumnes ja hi participen a tot el territori.